AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Peugeot 308 CC
29
Peugeot heeft in de afgelopen jaren naam gemaakt als dé coupé-cabrioletspecialist. De 308 CC volgt de 307 CC op en schurkt dichter tegen de hogere segmenten aan. Maar moet en wil je hier je spaargeld op stukgooien?
Het sleutelwoord voor de 308 CC is 'hightech', concluderen we als we de optielijst bekijken. Alle moderne veiligheidsvoorzieningen zijn aanwezig en met de 'Airwave' heeft Peugeot z'n eigen interpretatie van Mercedes-Benz' Airscarf in huis. De 308 CC houdt vast aan het concept van z'n voorganger, dus vier zitplaatsen en een elektrisch klapdak. Deze constructie resulteert wel in een fors achterste.
We rijden met de 1.6 THP, die minimaal 1.485 kilogram op de schaal brengt. Toch voelt de 308 CC niet overdreven log aan en met de stijfheid is het dik in orde. Met de kap dicht hoor je de carrosseriedelen af en toe wel tegen elkaar aan bonken.
We rijden met de 1.6 THP, die minimaal 1.485 kilogram op de schaal brengt. Toch voelt de 308 CC niet overdreven log aan en met de stijfheid is het dik in orde. Met de kap dicht hoor je de carrosseriedelen af en toe wel tegen elkaar aan bonken.
De volledige rij-impressie met de 308 CC staat in AutoWeek 17, die vanaf woensdag 22 april in de winkels ligt.
PRIVATE LEASE Peugeot 308
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Weer terugroepactie Stellantis: probleem nokkenaskettingen 1.5 BlueHDi
Nieuws
Vernieuwde Peugeot 308: nieuw gezicht en nieuwe elektrische aandrijflijn
Nieuws
Nieuwe plug-in hybridetechniek voor Peugeot 308 en Peugeot 408
Achtergrond
Tweedehands Peugeot 2008 of 308 SW, wat is de voordeligste keuze?
Op Zoek Naar