AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Opel Tigra Twin Top
Opel gaat zijn geluk beproeven in de klasse van de kleine cabriolets met de Tigra Twin Top. In oktober zullen de eerste Tigra's in ons land te zien zijn. Het zal een hete herfst worden.
Opel gaat zijn geluk beproeven in de klasse van de kleine cabriolets met de Tigra Twin Top. In oktober zullen de eerste Tigra's in ons land te zien zijn. Het zal een hete herfst worden.
Helemaal in overeenstemming met de heersende trend heeft de nieuwe Tigra een wegvouwbaar metalen dak. Achttien seconden kost het om het Tigra-dak in het achteronder te laten verdwijnen. Het mechaniek van de kap wordt met een druk op een knop in beweging gezet. Wel moet de handrem zijn aangetrokken en moet de contactsleutel op contact staan. Dan zijn er nog twee grendels waarmee het dak met het frame van de voorruit verbonden wordt. Die grendels moeten los voordat het dak naar beneden kan.
De mooie metalen kap neemt nogal wat ruimte in beslag als hij in het achteronder is opgeborgen. Daarom heeft de kleine Tigra – 3,92 m lang, 1,69 m breed en 1,36 m hoog - een 440 liter metende kofferbak mee gekregen. Als de kap omlaag is blijft daar nog 250 liter van over. Bovendien heb je achter de stoelen nog een vak met een inhoud van zeventig liter.
Kopers kunnen kiezen uit een tweetal motoren; 1.4 en 1.8. De 1.4 heeft een vermogen van 90 pk en koppel van 125 Nm. Dat is genoeg om de Twin Top een topsnelheid van 180 te geven en hem in 12,4 s van nul naar honderd te laten optrekken. De 1.8 ontwikkelt 125 pk vermogen en 165 Nm koppel. Met deze machine aan boord loopt de Tigra 204 en sprint hij in 9,4 s vanuit stilstand naar honderd. De 1,4-liter krachtbron kan worden gecombineerd met een Easytronic semi-automaat. Dan bedraagt de topsnelheid 178 en vraagt de sprint 0-100 13,4 seconden.
Met het dak en de zijruiten omlaag, begint het boven de tachtig kilometer per uur in de Twin Top wat te waaien en gaan de veiligheidsgordels een beetje klapperen. Boven de honderd is de lol van het open rijden er wel zo ongeveer af. Maar je kunt natuurlijk de zijruiten omhoog doen. Er valt een flinke hoeveelheid rijplezier aan het open Opeltje beleven. Daar zorgt onder mee de keurig stijve carrosserie voor. De koets tordeert niet of nauwelijks. Bovendien weet het onderstel oneffenheden goed te verwerken. De Twin Top vervoert z'n inzittenden dus comfortabel. Dat gaat ook op als je hem bestelt met het sportonderstel. Het tijgertje stuurt lekker direct en z'n vijfversnellingsbak laat zich probleemloos schakelen.
De Opel Tigra Twin Top wordt verkrijgbaar in drie uitrustingsvarianten; Enjoy, Sport en Cosmo. Vanaf 1 oktober wordt de Tigra Twin Top leverbaar. Te bestellen is hij nu al voor een prijs vanaf 20.995 euro.
De mooie metalen kap neemt nogal wat ruimte in beslag als hij in het achteronder is opgeborgen. Daarom heeft de kleine Tigra – 3,92 m lang, 1,69 m breed en 1,36 m hoog - een 440 liter metende kofferbak mee gekregen. Als de kap omlaag is blijft daar nog 250 liter van over. Bovendien heb je achter de stoelen nog een vak met een inhoud van zeventig liter.
Kopers kunnen kiezen uit een tweetal motoren; 1.4 en 1.8. De 1.4 heeft een vermogen van 90 pk en koppel van 125 Nm. Dat is genoeg om de Twin Top een topsnelheid van 180 te geven en hem in 12,4 s van nul naar honderd te laten optrekken. De 1.8 ontwikkelt 125 pk vermogen en 165 Nm koppel. Met deze machine aan boord loopt de Tigra 204 en sprint hij in 9,4 s vanuit stilstand naar honderd. De 1,4-liter krachtbron kan worden gecombineerd met een Easytronic semi-automaat. Dan bedraagt de topsnelheid 178 en vraagt de sprint 0-100 13,4 seconden.
Met het dak en de zijruiten omlaag, begint het boven de tachtig kilometer per uur in de Twin Top wat te waaien en gaan de veiligheidsgordels een beetje klapperen. Boven de honderd is de lol van het open rijden er wel zo ongeveer af. Maar je kunt natuurlijk de zijruiten omhoog doen. Er valt een flinke hoeveelheid rijplezier aan het open Opeltje beleven. Daar zorgt onder mee de keurig stijve carrosserie voor. De koets tordeert niet of nauwelijks. Bovendien weet het onderstel oneffenheden goed te verwerken. De Twin Top vervoert z'n inzittenden dus comfortabel. Dat gaat ook op als je hem bestelt met het sportonderstel. Het tijgertje stuurt lekker direct en z'n vijfversnellingsbak laat zich probleemloos schakelen.
De Opel Tigra Twin Top wordt verkrijgbaar in drie uitrustingsvarianten; Enjoy, Sport en Cosmo. Vanaf 1 oktober wordt de Tigra Twin Top leverbaar. Te bestellen is hij nu al voor een prijs vanaf 20.995 euro.
Plaats een reactie