Gereden: Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt
De Mitsubishi Colt is alweer een aantal jaar op de markt. Om de concurrentie bij te benen, is een facelift dus bittere noodzaak. Helpen de 'Jetfighter-grille' en de technische aanpassingen de auto weer in de voorste gelederen van het B-segment?
Mitsubishi heeft zich niet ingehouden bij de facelift. Maar liefst 65 procent van de onderdelen is nieuw en eigenlijk kunnen we volgens de fabrikant dus spreken van een 'nieuwe Colt'. Motorisch gezien bleef alles echter bij het oude. Er is keuze uit een 1,1-liter driecilinder met 75 pk, een 1.3 met 95 pk en een turboloze 1.5 met 109 pk. De topper is de Ralliart met 150 pk.
We rijden allereerst met de 1,1-liter driepitter, die nog steeds behoorlijk rumoerig is. Een viercilinder is dan een betere optie. Aan de andere kant van het spectrum is er dus de Ralliart. Die Colt is flink aangepast en voelt daarom daadwerkelijk scherper aan dan de andere Colts. De Ralliart is flink goedkoper dan een Corsa OPC, maar nauwelijks trager op de sprint naar 100 kilometer per uur dan de Opel.
De volledige rij-impressie met de Mitsubishi Colt is te lezen in AutoWeek 46, die nu in de winkels ligt.

PRIVATE LEASE Mitsubishi Colt

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (43)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.