AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Maserati Quattroporte Automatic
De Maserati Quattroporte kende twee belangrijke nadelen: zijn DuoSelect versnellingsbak en de soms matige afwerking. In de vorm van de Quattroporte Automatic denkt Maserati deze kritiek nu te kunnen pareren.
De Maserati Quattroporte kende twee belangrijke nadelen: zijn DuoSelect versnellingsbak en de soms matige afwerking. In de vorm van de Quattroporte Automatic denkt Maserati deze kritiek nu te kunnen pareren.
Ondanks een lengte van een dikke vijf meter ziet de Quattroporte er toch ingetogen uit, een knappe prestatie van de Maserati-ontwerpers. Vooraf dachten we dat de Quattroporte Automatic niet veel nieuws zou brengen, maar dat valt mee.
De ombouw van DuoSelect naar Automatic is niet zomaar een kwestie van het simpelweg omwisselen van een versnellingsbak. De bak is nu tegen de motor aan geplaatst, waardoor niet alleen de aandrijflijn, maar ook de achteras omgebouwd diende te worden.
Door de aanpassingen is de Quattroporte Automatic een geraffineerdere auto geworden dan zijn broer met DuoShift. Hieraan dragen ook aanpassingen aan het motorblok bij, waardoor het koppel is toegenomen tot 460 Nm.
De prestaties zijn nog steeds 'vlammend', met een topsnelheid van 270 kilometer per uur. Wel zou de vering iets minder stevig mogen: de Maserati moet juist op de Amerikaanse markt kopers trekken en deze waarderen zulke sportieve rij-eigenschappen niet zo bij een limousine.
De ombouw van DuoSelect naar Automatic is niet zomaar een kwestie van het simpelweg omwisselen van een versnellingsbak. De bak is nu tegen de motor aan geplaatst, waardoor niet alleen de aandrijflijn, maar ook de achteras omgebouwd diende te worden.
Door de aanpassingen is de Quattroporte Automatic een geraffineerdere auto geworden dan zijn broer met DuoShift. Hieraan dragen ook aanpassingen aan het motorblok bij, waardoor het koppel is toegenomen tot 460 Nm.
De prestaties zijn nog steeds 'vlammend', met een topsnelheid van 270 kilometer per uur. Wel zou de vering iets minder stevig mogen: de Maserati moet juist op de Amerikaanse markt kopers trekken en deze waarderen zulke sportieve rij-eigenschappen niet zo bij een limousine.
De volledige rij-impressie met de Maserati Quattroporte Automatic is te lezen in AutoWeek 4, die op 24 januari in de winkel ligt.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Maserati zwaait Quattroporte en diens V8 uit met Grand Finale
Nieuws
'Elektrische opvolger Maserati Quattroporte komt later'
Op Zoek Naar
Deze blingbling-limo’s koop je voor €20.000
Nieuws
'Volgende Maserati Quattroporte alleen als EV'
Nieuws