Gereden: Land Rover Freelander 2

Land Rover Freelander
Land Rover lost de Freelander, die sinds 1997 een onstuimig bestaan heeft geleid, af met de Freelander 2. Die loopt weer helemaal in de pas met de rest van de familie.
Land Rover lost de Freelander, die sinds 1997 een onstuimig bestaan heeft geleid, af met de Freelander 2. Die loopt weer helemaal in de pas met de rest van de familie.
De Land Rover Freelander 2 is ten opzichte van zijn voorganger flink gegroeid. Hij is vijf centimeter langer, elf centimeter breder en 3 centimeter hoger. Die ruimte komt voornamelijk ten goede van de bagageruimte, zodat het achterin nog steeds tamelijk krap is. De buitenkant is een evolutie ten opzichte van het vorige model; binnenin is het revolutie. Zo zijn de materialen er flink op vooruit gegaan. Nergens is meer goedkoop aandoend plastic te vinden.
Voorlopig is er keuze uit een zes-in-lijn benzinemotor met 233 pk en een 2,2-liter viercilinder turbodiesel met 160 pk. De zescilinder voldoet goed en is standaard gekoppeld aan een soepele, maar niet heel alerte zestrapsautomaat. De diesel is voorlopig alleen met handgeschakelde zesbak leverbaar, vanaf het voorjaar is 'ie er ook met automaat. Zoals het een Land Rover betaamt, rij je met gemak door mul zand of over de rotsen, ondanks het ontbreken van lage gearing. Op het asfalt is hij een stuk capabeler dan zijn voorganger.
De complete rij-impressie met de Land Rover Freelander 2 staat in AutoWeek 49, die op 6 december in de winkels ligt.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.