Gereden: Hyundai i10

Hyundai i10
Gedreven door de CO2-hausse in Nederland zijn A-segment auto's 'hot'. Hyundai komt daarom op het goede moment met de opvolger van de Atos: de i10. Wij konden de kleine Koreaan uitproberen.
De meeste merken draaien er altijd omheen, maar Hyundai steekt niet onder stoelen of banken dat een groot deel van de potentiële i10-rijders uit senioren bestaat. De fabrikant heeft zelf een prachtige term voor de gewaarde bevolkingsgroep: 'empty-nesters'. "Maar", zo verklaart de fabrikant, "these people are young of heart". Dat spreekt voor zich...
De i10 is er vanbinnen en vanbuiten fors op vooruit gegaan ten opzichte van de Atos. Zeker het interieur ziet er voor een A-segment-auto heel behoorlijk uit. Ook de binnenruimte krijgt een pluim, je hebt lekker veel ruimte. Zelfs op de achterbank hebben hoofd en benen meer dan voldoende bewegingsvrijheid. Hyundai levert de i10 in Nederland enkel met een 1,1-liter benzinemotor met 66 pk. Dit zal voldoende zijn voor de meeste i10-kopers, maar op vakantie gaan valt niet aan te raden: als een snelweg licht heuvelop gaat, kom je de 100 km/h maar nauwelijks voorbij. De 1,2-liter benzineversie met 75 pk die vanaf dit najaar verkrijgbaar wordt, is dan wellicht een optie.
Lees de volledige rij-impressie in AutoWeek 8, die woensdag 20 februari verschijnt.

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (26)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.