Gereden: Hummer H3 3.7

Hummer H3
De Hummer H3 is op behoorlijk wat punten veranderd om aan de Europese type-goedkeuring te voldoen. Hebben alle inspanningen de Hummer tot een auto gemaakt die de stijgende lijn op de Europese markt gaat voortzetten?
De Hummer H3 is op behoorlijk wat punten veranderd om aan de Europese type-goedkeuring te voldoen. Hebben alle inspanningen de Hummer tot een auto gemaakt die de stijgende lijn op de Europese markt gaat voortzetten?
De nieuwe H3 wordt gebouwd in Zuid-Afrika, van waaruit Hummer de markten buiten de Verenigde Staten wil bedienen. De 'kleine' H3 kent een groeiende schare liefhebbers, want door de lagere prijs van dit model is de financiële drempel om Hummer te gaan rijden een stuk lager.
Het is lastig om de wijzigingen aan het uiterlijk van de H3 te ontdekken. Met wat moeite zijn wat kleine details te ontdekken die afwijken van de vorige H3.
Onder de kap ligt belangrijker nieuws: een nieuwe 3,7-liter benzinemotor met 244 pk. Dat lijkt veel, maar een nerveuze viertrapsautomaat en een hoog leeggewicht gooien roet in het eten.
In het terrein voelt de Hummer zich natuurlijk beter thuis. Zonder enige moeite doorwaadt de ' baby-Hummer'  diepe plassen en overwint hij schouderophalend hellingen die je nooit verwacht met een auto te kunnen beklimmen.
De volledige rij-impresse met de Hummer H3 3.7 is te vinden in AutoWeek 4, die vanaf 24 januari in de winkels ligt.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.