AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden en filmpje: Dacia Sandero
41
Afgelopen week reden we onze eerste kilometers met de Dacia Sandero. Uiteraard draaide de camera van AutoWeek TV mee.
De Dacia Logan is cult. Nu al. Maar ook hippies en gothics worden ooit volwassen en gaan in confectiepak het maatschappelijk leven in. De Dacia Sandero is een keurige verschijning, maar cult? Allesbehalve. Iets anders is wel gebleven: een vlijmscherpe prijs. We reden de eerste kilometers in Kroatië, het vakantieland van de vlijmscherpe prijzen.
De Sandero is onderhuids grotendeels gelijk aan de Logan en de rijervaring is daar dan ook naar. Pretentieloos, maar keurig. De besturing is niet vlijmscherp, maar trefzeker genoeg om veilig te mogen heten. De bak schakelt keurig soepel en het eenvoudige meubilair is in staat je ook op lange ritten fit te houden. Aan de buitenkant is er wel veel veranderd. De neus is weer helemaal bij de tijd, met koplampen die ver in de flanken door lopen en een brede grille met het nieuwe, veel strakkere Dacia-logo.
We rijden met de beide benzinemotoren die bij de Nederlandse marktintroductie, rond deze tijd, beschikbaar zijn. Een diesel volgt het komend jaar. De 1.4 en de 1.6 ontlopen elkaar niet eens zo gek veel. In de bergen van Kroatië zijn we soms blijer met de 90 pk, maar in ons eigen vlakke land zou u aan de 75 pk van de 1.4 nog wel eens voldoende kunnen hebben.
De Sandero is onderhuids grotendeels gelijk aan de Logan en de rijervaring is daar dan ook naar. Pretentieloos, maar keurig. De besturing is niet vlijmscherp, maar trefzeker genoeg om veilig te mogen heten. De bak schakelt keurig soepel en het eenvoudige meubilair is in staat je ook op lange ritten fit te houden. Aan de buitenkant is er wel veel veranderd. De neus is weer helemaal bij de tijd, met koplampen die ver in de flanken door lopen en een brede grille met het nieuwe, veel strakkere Dacia-logo.
We rijden met de beide benzinemotoren die bij de Nederlandse marktintroductie, rond deze tijd, beschikbaar zijn. Een diesel volgt het komend jaar. De 1.4 en de 1.6 ontlopen elkaar niet eens zo gek veel. In de bergen van Kroatië zijn we soms blijer met de 90 pk, maar in ons eigen vlakke land zou u aan de 75 pk van de 1.4 nog wel eens voldoende kunnen hebben.
Het volledige rijverslag van de Dacia Sandero staat in AutoWeek 27, die op 2 juli verschijnt.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
PRIVATE LEASE Dacia Sandero
Had je deze auto's al gezien?

Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 90 Comfort TREKHAAK / APPLE AUTO ANDROID CARPLAY / CLIMATE CONTROLE / CRUISE CONTROLE / PARKEERSENSOREN / NAVIGATIE.
- 2021
- 44.998 km
€ 15.895

Dacia Sandero 0.9 TCe Tech Road TREKHAAK / APPLE CARPLAY ANDROID AUTO / CLIMATE CONTROLE / CRUISE CONTROLE / PARKEERSENSOREN / NAVIGATIE.
- 2019
- 40.267 km
€ 13.995

Dacia Sandero 0.9 TCe Bi-Fuel Ambiance | Trekhaak | Origineel Nederlands | Cruise Control | Parkeersensoren achter | Airco | Bluetooth | Radio | Centrale deurvergrendeling | Elektrische ramen voor | Lichtmetalen velgen 15'' |
- 2018
- 76.957 km
€ 8.745
Lees ook
Nieuws
Renault Clio verdrijft Dacia Sandero als populairste auto van Europa
Nieuws
Peugeot 208 stoot Dacia Sandero van de troon, toch blijft Roemeen aan de leiding
Nieuws
Dacia Sandero in Europa weer heer en meester, Citroën C3 klimt snel
Nieuws
Dacia Sandero: tweede facelift voor goedkoopste nieuwe auto van Nederland
Nieuws