Gereden: Chrysler PT Cruiser Cabrio

Chrysler PT Cruiser Cabriolet
Al meer dan drie jaar geleden stond het studiemodel van de PT Cruiser Cabriolet op een tentoonstelling. Maar nu pas is de auto werkelijk te vinden in de showrooms.
Al meer dan drie jaar geleden stond het studiemodel van de PT Cruiser Cabriolet op een tentoonstelling en in de tussentijd hebben we af en toe met de concept car kunnen rijden. Maar nu pas is de auto werkelijk te vinden in de showrooms.
De neus van de Cabrio is helemaal gelijk aan die van de vijfdeurs, maar vanaf het portier is de auto compleet anders. Om te beginnen mist hij natuurlijk twee deuren, maar omdat de wielbasis hetzelfde is, moesten de portieren veel langer worden. De achterklep werd ook door de helft gedeeld en moet het zonder ruitje doen. Maar het meest in het oog springt nog wel de rollbar van de auto. De rollbar die trouwens geen rollbar is, omdat hij niet is bedoeld om bescherming te bieden bij een koprol. Daarvoor is de voorruitstijl sterk genoeg. Nee, dit ding is een sportbar, die voor extra stijfheid moet zorgen. En twee lampjes moet kunnen herbergen, natuurlijk. Gelukkig doet hij z'n werk goed, want zo'n Maxi-Cosi-handvat ziet er gewoon niet uit.
Tochtige boel
De cabriokap laat zich vrij eenvoudig openen. Met de hand de grendel losmaken en de rest gaat elektrisch. In net iets meer dan tien tellen ligt de cabriokap op de achterklep. Net als bij de VW Beetle Cabriolet blijft de kap duidelijk zichtbaar. Je kunt 'm afdekken met een zeiltje. Als je met geopende kap rijdt is het een tochtige boel in de PT, maar als je de ramen omhoog doet kun je rustig door het polderland cruisen.
Er zijn twee motoren voor de PT Cruiser Cabrio. De eerste is een 2.4 van 143 pk, die in 10,3 seconden naar de honderd gaat. Er is ook een GT-uitvoering, met de 220 pk sterke 2,4-liter turbomotor. Die zit in 7,5 seconden op de 100. Wij reden de eerste en die voldoet prima voor dagelijks gebruik en voor een ritje door de natuur.
We hebben nog niet echt de gelegenheid gehad om de Cabrio helemaal te beoordelen, maar de eerste indruk is dat hij nauwelijks last heeft van torderen en dus de sportbar z'n werk doet. De PT Cabrio is er vanaf 29.395 euro en de Turbo kost € 34.495.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.