Gereden: Cadillac STS-V en XLR-V

Cadillac XLR-V
De V-modellen van Cadillac nemen het op tegen het Duitse geweld van M GmbH, AMG en de (R)S-versies van Audi. De STS-V is een relatief bescheiden zakensedan met monstermotor. Bij de XLR-V ligt dat iets minder genuanceerd.
Met hun scherpe lijnen zien de Cadillacs STS en XLR er standaard al uit als stealth-straaljagers op wielen. Nu hebben ze met de 476 pk sterke V8 ook een motor om dat beeld compleet te maken.
De STS-V doet wat hij op papier belooft: de 1.900 kilo zware limousine laat zich gemakkelijk bespelen en uitbreken is simpel met zo veel vermogen op de achteras. Wel is hij in vergelijking met zijn Duitse concurrenten Amerikaans zacht geveerd.
De XLR is de sportauto in het programma van Cadillac. Dat is altijd al een spectaculaire verschijning – niet in de laatste plaats door zijn zeldzaamheid. Hij voelt minder zwaar aan dan de STS-V. Voor Cadillac is de XLR-V een recordauto: het is het snelste model ooit.
De volledige rij-impressie met de Cadillacs STS-V en XLR-V staat in AutoWeek 42, die nu in de winkels ligt.
Video

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.