AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Cadillac STS-V en XLR-V
De V-modellen van Cadillac nemen het op tegen het Duitse geweld van M GmbH, AMG en de (R)S-versies van Audi. De STS-V is een relatief bescheiden zakensedan met monstermotor. Bij de XLR-V ligt dat iets minder genuanceerd.
Met hun scherpe lijnen zien de Cadillacs STS en XLR er standaard al uit als stealth-straaljagers op wielen. Nu hebben ze met de 476 pk sterke V8 ook een motor om dat beeld compleet te maken.
De STS-V doet wat hij op papier belooft: de 1.900 kilo zware limousine laat zich gemakkelijk bespelen en uitbreken is simpel met zo veel vermogen op de achteras. Wel is hij in vergelijking met zijn Duitse concurrenten Amerikaans zacht geveerd.
De XLR is de sportauto in het programma van Cadillac. Dat is altijd al een spectaculaire verschijning – niet in de laatste plaats door zijn zeldzaamheid. Hij voelt minder zwaar aan dan de STS-V. Voor Cadillac is de XLR-V een recordauto: het is het snelste model ooit.
De volledige rij-impressie met de Cadillacs STS-V en XLR-V staat in AutoWeek 42, die nu in de winkels ligt.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Cadillac Optiq-V: 530 pk voor kleinste elektrische cross-over
Nieuws
Cadillac verdubbelt Europees aanbod met nieuwe EV
Op Zoek Naar
Voor €13.000 koop je een van deze enorme SUV's: trailertrekkers met vleugje chic
Autotest
Deze gekke Amerikaan was er ook als diesel: Cadillac Seville met afgehakte kont en zelfontbrander
Nieuws