AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Aston Martin DBS
Hij was dé ster van Casino Royale: de Aston Martin DBS. De exoot is niet gewoon een DB9 met wat extra pk's, merken we in de prachtige omgeving van het Franse Cahors.
Het verdwijnen van de Vanquish houdt meteen het einde van Aston Martin 'oude stijl' in. Net als de V8 Vantage en de DB9 is de DBS namelijk gebouwd op de moderne, aluminium VH-chassis-constructie.
Al na een paar kilometer komen we tot de conclusie dat de DBS uit een geheel ander hout gesneden is dan de DB9, waar we eerder mee reden. Die DB9 is een GT met sportwagenkwaliteiten, de DBS is een sportwagen met GT-kwaliteiten. De enige smet op de heerlijk scherpe DBS is de enigszins gevoelloze besturing.
Doordat de auto voorzien is van adaptieve Billstein-schokdempers, kun je ook comfortabel naar het casino met deze Aston Martin. De 5,9-liter V12 iets gereserveerder van karakter dan de warmbloedige Italiaanse concurrentie. Niet zozeer qua kracht, want met een acceleratie van 0 tot 100 in 4,3 seconden en een topsnelheid van 303 kilometer per uur. Maar de grote trekkracht onderin is wel een duidelijk verschil.
De DBS is het indrukwekkendste Engelse projectiel dat we ooit gereden hebben, en goed genoeg voor een aanval op het beste van Italië en Duitsland in te zetten. Jaarlijks moeten er 500 exemplaren van de in Nederland 329.700 euro kostende Aston Martin van de band rollen, maar dat is niet genoeg om aan de vraag te voldoen.
Al na een paar kilometer komen we tot de conclusie dat de DBS uit een geheel ander hout gesneden is dan de DB9, waar we eerder mee reden. Die DB9 is een GT met sportwagenkwaliteiten, de DBS is een sportwagen met GT-kwaliteiten. De enige smet op de heerlijk scherpe DBS is de enigszins gevoelloze besturing.
Doordat de auto voorzien is van adaptieve Billstein-schokdempers, kun je ook comfortabel naar het casino met deze Aston Martin. De 5,9-liter V12 iets gereserveerder van karakter dan de warmbloedige Italiaanse concurrentie. Niet zozeer qua kracht, want met een acceleratie van 0 tot 100 in 4,3 seconden en een topsnelheid van 303 kilometer per uur. Maar de grote trekkracht onderin is wel een duidelijk verschil.
De DBS is het indrukwekkendste Engelse projectiel dat we ooit gereden hebben, en goed genoeg voor een aanval op het beste van Italië en Duitsland in te zetten. Jaarlijks moeten er 500 exemplaren van de in Nederland 329.700 euro kostende Aston Martin van de band rollen, maar dat is niet genoeg om aan de vraag te voldoen.
De volledige rij-impressie met de Aston Martin DBS is te lezen in AutoWeek 44, die vanaf woensdag 31 oktober in de winkels ligt. Bekijk ook de video die AutoWeek maakte van de Aston Martin DBS!
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?

Aston Martin DBS Volante 5.2 V12 SUPERLEGGERA, 725 PK, Carbon/Body/Pack, Premium/Sport/Seats, Stoel/Verwarming/Ventilatie, BTW!!
- 2021
- 47.850 km
€ 259.945

Aston Martin DBS Volante V12 Superleggera / Carbon / B&O / dealer
- 2020
- 19.998 km
€ 279.950

Aston Martin DBS Volante 770 Ultimate by Q | 1 of 199 | Carbon Pack | Minotaur Green
- 2024
- 3.151 km
€ 545.000