Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Gereden: Alfa Romeo GTV & Spider

Gereden: Alfa Romeo GTV & Spider
Gereden: Alfa Romeo GTV & SpiderGereden: Alfa Romeo GTV & SpiderGereden: Alfa Romeo GTV & SpiderGereden: Alfa Romeo GTV & SpiderGereden: Alfa Romeo GTV & Spider
  • Maurice de Bouvère
  • Nieuws
15 april 2003 om 15:30
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
In Italië deden we de eerste indrukken op met de vernieuwde Alfa Romeo GTV en Spider. Een nieuwe neus, verse motoren en een opgepoetst interieur zijn de belangrijkste kenmerken van de facelift.

In Italië deden we de eerste indrukken op met de vernieuwde Alfa Romeo GTV en Spider. Een nieuwe neus, verse motoren en een opgepoetst interieur zijn de belangrijkste kenmerken van de facelift. Eind volgende maand staan de vernieuwde Alfa's in de showroom.

De gewijzigde neuspartij vormt de meest in het oog springende verandering van de restyling. De Alfa-grille is prominenter dan voorheen, splijt de voorbumper tot aan de spoiler in tweeën en maakt deel uit van een motorkap die meer welvingen vertoont. De neus op zich kan ons zeer bekoren, maar hij lijkt niet zo goed in het totaalbeeld te passen. Zij- en achterkant zijn onberoerd gelaten waardoor de strakke lijnen daarvan contrasteren met het ronde front.

De veranderingen aan het interieur zijn minder opvallend. Achter het stuur zitten nog steeds twee kloeke meters onder een riant afdak. Het middendeel van het dashboard heeft wel enige minuscule modificaties ondergaan. Rechthoekige toetsen hebben plaatsgemaakt voor ronde knopjes. Ook het zitmeubilair is aangepakt. De nieuwe GTV en Spider kent stoelen waarin je dieper wegzakt. Hierdoor heb je meer contact met de auto; je voelt beter wat 'ie doet.

De tweeliter Twin Spark-motor (150 pk) blijft ook in de jongste generatie leverbaar. Alfa Romeo heeft de prijs van deze uitvoering weten te drukken door leren bekleding van de lijst te schrappen. Twee krachtbronnen die in andere Alfa's al hun opwachting hebben gemaakt, debuteren nu ook in de GTV en de Spider, te weten de direct ingespoten 2,0-liter JTS en de 3,2 liter V6 24-klepper. De 165 pk sterke JTS-krachtbron, die afgeleid is van de Twin Spark-motor, bewijst al langer zijn diensten in de 156. Het is onze favoriet voor de Spider. De 0 tot 100 km/h-sprint is in en slordige 8,5 seconden afgelegd en de topsnelheid ligt boven de 200 km/h. De 3,2-litermotor komt vooral goed tot zijn recht in de GTV. Die levert met 240pk weliswaar 10pk minder dan in de GTA-versies van de 147 en de 156, maar het maakt de auto wel de snelste productie-Alfa uit de geschiedenis. De spurt van 0 tot 100 km/h raffelt de GTV 3.2 in slechts 6,5 seconden af en hij draaft als je aan blijft dringen door naar 255 km/h. De motor klinkt werkelijk fenomenaal wanneer je 'm de sporen geeft. Het vermogen op de voorwielen wordt beteugeld door het nieuwe antislipregelingsysteem, dat ook op de JTS zit.

Prijzen*
GTV 2.0 TS € 36.000
GTV 2.0 JTS € 37.300
GTV 3.2 V6 € 45.850
Spider 2.0 TS € 37.500
Spider 2.0 JTS € 38.800
Spider 3.2 V6 € 47.500
*indicatief

  • Lees meer over supercars en sportscars
Alfa Romeo Supercars & Sportscars

PRIVATE LEASE Alfa Romeo

INFO
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale
€ 699
Bekijk nu ⟩
Alfa Romeo in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Alfa Romeo Giulietta 1.4 TURBO TCT Automaat | 19 Inch | Navi | Cruise Control

    Alfa Romeo Giulietta 1.4 TURBO TCT Automaat | 19 Inch | Navi | Cruise Control

    • 2016
    • 89.281 km

    € 17.245

    Alfa Romeo Giulietta 1.4 T Distinctive stoelverwarming/18"lmv/trekhaak/pdc/clima/cruise/enz

    Alfa Romeo Giulietta 1.4 T Distinctive stoelverwarming/18"lmv/trekhaak/pdc/clima/cruise/enz

    • 2011
    • 203.968 km

    € 6.950

    Alfa Romeo Giulia 2.0T TI (280pk!!/LEER/Camera/1ste eig./SNEL LEVERBAAR!!)

    Alfa Romeo Giulia 2.0T TI (280pk!!/LEER/Camera/1ste eig./SNEL LEVERBAAR!!)

    • 2022
    • 11.113 km

    € 52.940

Meer Alfa Romeo occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Alfa Romeo specificaties
  • Alfa Romeo occasions
  • Alfa Romeo video's
Advies en informatie
  • Alfa Romeo tests
  • Alfa Romeo gebruikersreviews
  • Alfa Romeo index
PREMIUM
Alfa Romeo 166 vs. Lancia Thesis - Occasion dubbeltest

Alfa Romeo 166 vs. Lancia Thesis - Occasion dubbeltest

Het lijkt soms wel alsof niet alleen de leeftijdsgrens van vijftien jaar als voorwaarde geldt...

Lees meer
Alfa Romeo Giulia 2.4JTD (1974) - Kloppend Hart

Alfa Romeo Giulia 2.4JTD (1974) - Kloppend Hart

103

Jaren geleden had Remco Ockeloen plannen om een modern JTD-blok in zijn klassieke Alfa Romeo...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Alfa Romeo Alfasud Ti QV (1984) - In het Wild

    Alfa Romeo Alfasud Ti QV (1984) - In het...

    86
    • 11 augustus 2022
  • Nieuws
    Dodge Hornet op Schiphol gesnapt

    Dodge Hornet op Schiphol gesnapt

    29
    • 9 augustus 2022
  • Alfa Romeo Giulia 2.4JTD (1974) - Kloppend Hart

    Alfa Romeo Giulia 2.4JTD (1974) - Kloppend...

    103
    • 3 augustus 2022
  • Nieuws
    ‘Grote Alfa Romeo wordt in VS ontwikkeld’

    ‘Grote Alfa Romeo wordt in VS ontwikkeld’

    45
    • 29 juli 2022
  • Achteruitkijkspiegel
    Waarom de Alfa Romeo 145 de 'dip' in de zijkant kreeg

    Waarom de Alfa Romeo 145 de 'dip' in de...

    51
    • 24 juli 2022
  • Nieuws
    De Alfa Romeo 90 had een draagbaar dashboardkastje

    De Alfa Romeo 90 had een draagbaar dashboardkastje

    56
    • 17 juli 2022
  • Alfa Romeo Giulietta 1.4 T – 2010 – 320.587 km - Klokje Rond

    Alfa Romeo Giulietta 1.4 T – 2010 – 320.587...

    • 12 juli 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Alfa Romeo Alfasud Ti QV (1984) - In het Wild

    Alfa Romeo Alfasud Ti QV (1984) - In het...

    86
    • 11 augustus 2022
  • Nieuws
    Dodge Hornet op Schiphol gesnapt

    Dodge Hornet op Schiphol gesnapt

    29
    • 9 augustus 2022
  • Alfa Romeo Giulia 2.4JTD (1974) - Kloppend Hart

    Alfa Romeo Giulia 2.4JTD (1974) - Kloppend...

    103
    • 3 augustus 2022
  • Nieuws
    ‘Grote Alfa Romeo wordt in VS ontwikkeld’

    ‘Grote Alfa Romeo wordt in VS ontwikkeld’

    45
    • 29 juli 2022
  • Achteruitkijkspiegel
    Waarom de Alfa Romeo 145 de 'dip' in de zijkant kreeg

    Waarom de Alfa Romeo 145 de 'dip' in de...

    51
    • 24 juli 2022
  • Nieuws
    De Alfa Romeo 90 had een draagbaar dashboardkastje

    De Alfa Romeo 90 had een draagbaar dashboardkastje

    56
    • 17 juli 2022
  • Alfa Romeo Giulietta 1.4 T – 2010 – 320.587 km - Klokje Rond

    Alfa Romeo Giulietta 1.4 T – 2010 – 320.587...

    • 12 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden