General Motors onthult nieuw logo

Met bijbehorende nieuwe marketingstrategie

General Motors logo

General Motors heeft een nieuw logo. Het concern maakt meteen van de gelegenheid gebruik om haar plannen voor EV's op het Ultium-platform te onderstrepen.

Het gewijzigde beeldmerk van General Motors is in grote lijnen hetzelfde als het oude. Waar het oude embleem de letters 'GM' als hoofdletters had staan, zijn die nu vervangen door 'gm'. Daarnaast zijn de randen van het vierkantje waarin de letters staan afgerond en is de kleur gewijzigd. Blauw voert nog steeds de boventoon, maar van onder naar boven loopt het langzaam over van donker- naar lichtblauw. Volgens General Motors staat dat symbool voor de 'schone lucht van een toekomst zonder uitstoot'. Met het streepje onder de M verwijst men naar de vorige logo's van GM, maar ook naar het Ultium-platform, dat uit een platte bodem bestaat.

Met dat Ultium-platform heeft GM grote plannen. Het concern investeert tot 2025 $ 27 miljard (€ 22,1 miljard) in de ontwikkeling van EV's en tegen die tijd moeten er wereldwijd 30 nieuwe modellen op het platform zijn verschenen. De Cadillac Lyriq en de GMC Hummer EV zijn daar extreme voorbeelden van, Chevrolet komt binnen afzienbare tijd eveneens met een elektrische pick-up. Daarnaast verschijnen er echter ook meer betaalbare en kleinere modellen op het platform. GM steekt haar doel namelijk niet onder stoelen of banken: 'We hebben de technologie en de capaciteit om iedereen in een EV te stoppen.'

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.