AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gemballa valt voor een keer van Porsche-geloof
69
Het Duitse Gemballa geldt als een van dé Porsche-specialsten. Voor één keer is het bedrijf echter van z'n geloof gevallen: het heeft een Ferrari Enzo danig onderhanden genomen.
De Gemballa Enzo onderscheidt zich van een standaardexemplaar door een luchtinlaat op het dak, 'vliegtuiguitlaten' en een gigantische achterspoiler. Verder zijn de spiegelkappen en wielen uitgevoerd in matzwart. Ook hebben de Duitsers zorg gedragen voor een widebodykit met diverse luchtinlaten. Binnenin valt vooral de zwart/rode stoelbekleding op, compleet met rode stiksels.
Technische details zijn niet bekend, maar reken op een schep extra pk's. De Gemballa Mirage GT, de ultieme versie van de Porsche Carrera GT, heeft ook een paar dozijn extra pk's ten opzichte van het standaardmodel.
Deze Enzo van Gemballa is een one-off, gemaakt voor Mustafa Galadari, de distributeur van Gemballa in het Midden-Oosten. De conversie van de Enzo was ongetwijfeld niet goedkoop, want de ombouw van een Carrera GT naar een Mirage GT kost bijvoorbeeld ongeveer 230.000 euro.
Technische details zijn niet bekend, maar reken op een schep extra pk's. De Gemballa Mirage GT, de ultieme versie van de Porsche Carrera GT, heeft ook een paar dozijn extra pk's ten opzichte van het standaardmodel.
Deze Enzo van Gemballa is een one-off, gemaakt voor Mustafa Galadari, de distributeur van Gemballa in het Midden-Oosten. De conversie van de Enzo was ongetwijfeld niet goedkoop, want de ombouw van een Carrera GT naar een Mirage GT kost bijvoorbeeld ongeveer 230.000 euro.