Ford toont elektrische F-100 Eluminator

Met het hart van de Mustang Mach-E GT

Ford F-100 Eluminator
Ford F-100 EluminatorFord F-100 EluminatorFord F-100 EluminatorFord F-100 EluminatorFord F-100 EluminatorFord F-100 EluminatorFord F-100 EluminatorFord F-100 EluminatorFord F-100 EluminatorFord F-100 EluminatorFord F-100 Eluminator

Een elektrische aandrijflijn in een klassieker lepelen is een manier om je oldtimer naar het heden te vertalen. Ford doet dat op bijzondere wijze en transplanteert de aandrijflijn van de Mustang Mach-E GT in een F-100 uit 1978.

Dat het verleden prima met het heden valt te combineren, bewijst Ford door een wel heel potente elektrische aandrijflijn in een klassieke pick-up te hangen. Een F-100 uit 1978 wordt uitgerust met het elektrische hart van de krachtigste versie van de Mustang Mach-E. Dat betekent dus dat de 43 jaar oude pick-up dankzij twee elektromotoren 487 pk en 860 Nm aan elektrokracht levert. Ford doopt de elektrische oude van dagen F-100 Eluminator.

De F-100 Eluminator dient als een van de vele aandachtstrekkers van Ford tijdens de SEMA Show in Las Vegas. Het merk brengt er onder meer onder de aandacht dat je in de Ford Performance Parts-catalogus kunt winkelen voor een elektromotor die als zogenoemde crate engine wordt verkocht. De F-100 Eluminator is een typische restomod en dat betekent dat niet alleen de onderhuidse techniek modern is, maar dat de pick-up ook op andere vlakken helemaal actueel is. Zo krijgt de pick-up een vrijwel geheel nieuw interieur, compleet met een groot verticaal georiënteerd infotainmentscherm, een eenvoudig digitaal instrumentarium, een nieuw stuurwiel en een nieuw knoppeneiland om de nieuwe infotainment mee aan te sturen.

Heiligschennis of stiekem heel leuk? Laat het ons weten in de reacties!

PRIVATE LEASE Ford Mustang Mach-E

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (28)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.