Ford Mustang Shelby GT350R krijgt update
Gedeelde techniek met GT500
Voor de volgende update vragen we je om aandachtig te lezen, want het kan nogal een technisch verhaal worden.
De huidige Ford Mustang is sinds zijn introductie in 2015 al in tientallen vormen gepresenteerd. Neem de Mustang Bullitt, Mustang RTR, Mustang Cobra Jet en ga zo nog maar even door. Net na de introductie van de huidige Mustang kwam Ford al met de extra dikke Shelby GT350, waar de extremere Shelby GT350R uit voortvloeide. Bij de ‘R’ draait het vooral om gewichtsverlies in vergelijking met de reguliere GT350. Destijds 59 kilogram om precies te zijn, mede door het ontbreken van bijvoorbeeld de achterbank. Ondertussen hebben we kennisgemaakt met de extreemste Mustang tot nu toe: de Shelby GT500. Die auto speelt nu een belangrijke rol in het leven van de Shelby GT350R.
Ford belooft namelijk een strakker weg- en stuurgedrag door onderdelen uit de GT500 voortaan in de GT350R te sleutelen. De stukjes GT500 die hiervoor zorgen, zijn een opnieuw ontworpen voorwielophanging en stuurgewricht met een aangepast stuurhuis en elektrische stuurbekrachtiging. Tevens is het geluidssysteem bij de update aangepakt. Standaard levert Ford de Mustang GT350R met carbon wielen en een flinke voor- en achtervleugel.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Ford Mustang Fastback 5.0 V8 GT | Europees geleverd | B&O | Parkeercamera
- 2018
- 117.830 km

Ford Mustang Fastback 5.0 V8 Dark Horse 453 PK Automaat | Dark Horse Performance Pack | 5 jaar Ford Protect | Blue Ember
- 2024
- 34.930 km

Ford Mustang FASTBACK 2.3 ECOBOOST/370PK/ROUSH UITL/6BAK/19
- 2015
- 141.240 km
Lees ook

Test: Ford Mustang GTD - Meer een sloophamer dan een precisie-instrument

Ford Mustang GLX Convertible 3.8 (1983) - Klokje rond klassiek

De Shelby Super Snake-R is de overtreffende trap van de overtreffende trap

Ford Mustang Mach 4 wordt niet wat je wellicht denkt
