Ford Fiesta - Facelift Friday
Klassiek exemplaar
Ford is de laatste tijd lekker aan het faceliften. In korte tijd werden de Fiesta en de Focus van een nieuwe, vergelijkbare snoet voorzien. Vandaag richten we ons op de kleinste én eerste van de twee.
De Fiesta van de huidige generatie verscheen in 2017 en was met zijn ontwerp een duidelijke evolutie van zijn negen jaar eerder gepresenteerde voorganger. De facelift die in september werd gepresenteerd, is een klassiek exemplaar. Ford pakt namelijk vooral de neus aan en laat de achterzijde, op een donkerder tintje voor de achterlichten en wat uitrustingsverschilletjes na, ongemoeid.
De neus is echter helemaal nieuw. Dat moet je niet verwarren met ‘compleet anders’, maar betekent wel dat vrijwel ieder onderdeel is aangepakt. De meest opvallende wijziging is dat de koplampen niet langer enigszins in een V-vorm ten opzichte van elkaar staan, maar een stuk horizontaler zijn geplaatst. Samen met een kortere motorkap, een derhalve meer naar boven doorgetrokken bumper en een grotere grille levert dat toch een duidelijk andere aanblik op. De voorschermen zijn de enige onderdelen vóór de voorportieren die wellicht ongemoeid zijn gelaten. De invulling van die grille is sterk afhankelijk van de gekozen uitvoering, waarbij Ford onderscheid maakt tussen instapversie Trend, de ‘stoere’ Active (openingsfoto en schuifplaat) en de sportieve ST-Line en ST-versies.
Wij maken vandaag uiteraard vooral onderscheid tussen de ‘oude’ en de nieuwe versie van de Fiesta. Welke heeft de voorkeur? Stemmen maar!
Had je deze auto's al gezien?

Ford Fiesta 1.4 Ghia / PDC / Airco / 5DRS / AUX / LM
- 2010
- 134.200 km

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium | Verwacht | Navi | Stoelverwarming |
- 2020
- 45.157 km

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium | Climate Control | Multimedia & Navigatie | Lichtmetalen Velgen | Cruise Control | Parkeersensoren
- 2021
- 31.354 km