Fisker Pear: 'De toekomst van elektrisch stadsvervoer'

Met bijzondere bilpartij

Fisker Pear

Fisker heeft het eerste duidelijke beeld vrijgegeven van de Pear. De bijzonder genaamde Fisker Pear is volgens zijn scheppers de toekomst als het gaat om schone en betaalbare individuele mobiliteit in steden. Frappant, de Pear lijkt namelijk bepaald geen kleine auto te worden.

Fisker heeft grote plannen om met zijn elektrische SUV Ocean de wereld te veroveren. Maar het blijft niet bij de Ocean. Zo komt Fisker namelijk ook met een elektrische pick-up en met een kleinere elektrische cross-over. Die elektrische cross-over gaat Pear heten, een naam die staat voor Personal Electric Automotive RevolutionVolgens Fisker is de Pear dé toekomst als het gaat om elektrisch vervoer in de stad en dat is best bijzonder. De Pear belooft namelijk 4,5 meter lang te worden. Daarmee is hij aanzienlijk korter dan de 4,78 meter lange Ocean, maar nog altijd geen écht compacte auto.

Fisker heeft de Pear al eerder vanbinnen en vanbuiten in beeld gebracht, maar zo goed als op deze nieuwe platen zagen we de auto niet eerder. De Fisker Pear lijkt een relatief bonkig voorkomen te krijgen, compleet met vrij brede heupen en een achterlichtpartij die om de achterruit loopt en waarbij het derde remlicht bovenin zit. Aan de voorzijde krijgt de Fisker Pear opvallende platte led-koplampen die visueel overlopen in een strip die de koplampen met elkaar verbindt en die enkel wordt onderbroken door de modelnaam.

De Fisker Pear moet met één en met twee elektromotoren op de markt komen. De variant met de grootste actieradius moet uit een volle accu zo'n 500 kilometer kunnen persen. Net als de Ocean wordt ook de Pear leverbaar met zonnecellen op z'n dak. Volgens Fisker heeft het 5.600 orders voor de Pear binnen. De Fisker Pear moet in thuisland Verenigde Staten minder dan $29.900 gaan kosten, omgerekend dus minder dan €27.879. De volledige onthulling volgt later dit jaar. Medio 2024 moeten de eerste exemplaren door Foxconn gebouwd worden.

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.