AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Filmpje: strepen trekken met M5 Touring
19
BMW heeft de indrukwekkende M5 nu ook in gezinsverpakking. Als Touring is hij ook geschikt voor een vakantie met het ganse gezin, de boodschappen of om met de honden achterin naar het strand te rijden.
Aan de techniek is niks veranderd. Dat betekent een 507 pk sterke V10. Wat die met de M5 doet, kun je in ons filmpje bekijken. De M5 Touring kost 137.600 euro en is vanaf heden te koop.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Meer Video's
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Gekopiëerd
Live
00:00
00:00
00:00
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
BMW 520d Touring – 2012 – 555.026 km – Klokje rond
Nieuws
Deze BMW M5 met aanhanger is lichter én ruimer dan een nieuwe M5 Touring
Vergelijkende test
Toen 200 nog een magisch getal was – Audi 200 20V Quattro vs. BMW 535i
Nieuws
Heftig gefacelifte BMW 5-serie of in beeld, nu zonder ‘M’
Nieuws
Nu al grondige facelift voor BMW 5-serie, M5 én elektrische i5
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (19)
ReagerenSub-reacties inklappen

Anoniem
Echt een gave auto! Ik heb er een tijd geleden ook in meegereden, echt een super auto. Maar toch zou ik gaan voor een RS6. (als ik het geld toch had)

Anoniem
De snelste station die er is en de wegligging is beter dan die van de E63 AMG en de RS6!

Anoniem
Wie wil er nu 130mille uitgeven om vervolgens rond te rijden in een dergelijke saaie anonieme auto, die qua uiterlijk slechts op details afwijkt van een minder dan de helft kostende 520-met-M-pakketje. Ik snap dat niet.

Anoniem
dat filmpje doet het bij mij niet

Anoniem
@E. v. Dongen
Heb ik wat gemist, zijn er al vergelijkingen tussen de ubersnelle wagens van BMW, Mercedes én Audi? De nieuwe RS6 is er toch nog niet?
En het filmpje werkt bij mij ook niet, behoorlijk irritant!
Heb ik wat gemist, zijn er al vergelijkingen tussen de ubersnelle wagens van BMW, Mercedes én Audi? De nieuwe RS6 is er toch nog niet?
En het filmpje werkt bij mij ook niet, behoorlijk irritant!

Anoniem
Autoweek: ook bij mij doet het fimpje het niet, werk aan de winkel zou ik zeggen. wij willen die bolide zien bewegen op het scherm

Anoniem
volkomen overbodige auto, zeker gezien de huidige milieu discussies mbt auto's. autoweek heeft de strijd al aangebonden met suv's (zie bijna ieder artikel over suv's in het blad), deze onzinnige auto's (m, rs, amg) verdienen dezelfde behandeling.

Anoniem
Overbodig maar wel leuk!
Ik kan niet wachten op de vergelijking met de nieuwe RS6!
Ik kan niet wachten op de vergelijking met de nieuwe RS6!

Anoniem
Er is maar 1 auto en dat is deze, BMW was de eerste met de M-modellen en natuurlijk hobbelen Audi en Mercedes erachteraan met ook een snelle uitvoering, ze stoppen er nog wat meer pk in om maar een beetje in de buurt te komen van de BMW, maar ze vergeten de rest, het zijn niet alleen de pk's die het hem doen!!! De BMW wint het van de Audi en Mercedes, niet alleen deze M-5 maar ook de M-3, M-6 en de M-roadster of coupe. Alleen de geschiedenis van de M-modellen, die gaat meer dan 20 jaar teug en begon bij de magistrale M-1. Jammer voor Audi en Mercedes, blijf het maar proberen, het lukt jullie nooit!! En ik heb ze bijna allemaal gereden dus ik weet waarover ik praat. Natuurlijk zijn ook de Audi en Mercedes perfecte auso's hoor, maar de BMW was de eerste en de beste.

Mooie verspreking van M.M. van Heel: " Natuurlijk zijn ook de Audi en Mercedes perfecte auso's hoor, maar de BMW was de eerste en de beste."
Hij bedoelt vast "auto's" maar ik lees (en vind) "aso's"....
En 288gto heeft volkomen gelijk. Inderdaad overbodig.
Getuigt van patserige wansmaak. Rolex en botoxvrouw erbij...
En nee, het is niet de kift want mijn hart klopt wel sneller van een mooie (milieubelastende) italiaanse sportwagen, bij voorkeur een classic. Daytona bijv.
Een kwestie van smaak dus.
Maar "de gustibus non est disputandum"...
Hij bedoelt vast "auto's" maar ik lees (en vind) "aso's"....
En 288gto heeft volkomen gelijk. Inderdaad overbodig.
Getuigt van patserige wansmaak. Rolex en botoxvrouw erbij...
En nee, het is niet de kift want mijn hart klopt wel sneller van een mooie (milieubelastende) italiaanse sportwagen, bij voorkeur een classic. Daytona bijv.
Een kwestie van smaak dus.
Maar "de gustibus non est disputandum"...

Anoniem
Helm (voor de hond achterin) schijnt tot de standaarduitrusting te behoren ;-)))

Beste 288gto,
Ben het helemaal met je eens. We weten onderhand wat BMW,Audi en Mercedes allemaal kunnen op gebied van pk`s en snelheid, maar laten ze nu maar eens zien wat ze kunnen op gebied van zuinige en prijstechnische interessante auto`s. Of vraag ik nu weer teveel?
Ben het helemaal met je eens. We weten onderhand wat BMW,Audi en Mercedes allemaal kunnen op gebied van pk`s en snelheid, maar laten ze nu maar eens zien wat ze kunnen op gebied van zuinige en prijstechnische interessante auto`s. Of vraag ik nu weer teveel?

Anoniem
Waarom draagt de persoon in dit filmpje zijn FIAT horloge zo opzichtig.....
Hoopt hij dat iets van de kwaliteit van de auto overgaat op het horloge....
Hoopt hij dat iets van de kwaliteit van de auto overgaat op het horloge....

Anoniem
@ 288GTO en jeroen jansen
ten eerste heeft BMW op 75% van zijn auto's een groenlabel zitten. laat dat nu VW audi of mercedes maar eens zeggen. ten tweede denken jullie echt dat als dit hele land in een milieu vriendelijke auto gaat rijden de wereld gered is? als amerika en china niet meedoen heeft het totaal geen zin. en neem nou bijvoorbeeld TATA auto's in India. zij maken auto's voor 2000 euro. denken jullie serieus echt dat TATA in die auto's bezig is geweest met milieu verbeterende aspecten? nou ik geloof er de ballen van. je kunt me veel wijs maken maar dit niet. dus de regering mag nu hardop zeggen dat ze een stelletje boeven zijn!
ten eerste heeft BMW op 75% van zijn auto's een groenlabel zitten. laat dat nu VW audi of mercedes maar eens zeggen. ten tweede denken jullie echt dat als dit hele land in een milieu vriendelijke auto gaat rijden de wereld gered is? als amerika en china niet meedoen heeft het totaal geen zin. en neem nou bijvoorbeeld TATA auto's in India. zij maken auto's voor 2000 euro. denken jullie serieus echt dat TATA in die auto's bezig is geweest met milieu verbeterende aspecten? nou ik geloof er de ballen van. je kunt me veel wijs maken maar dit niet. dus de regering mag nu hardop zeggen dat ze een stelletje boeven zijn!

Beste Br de Wilde"",
Wat je hier verteld ben ik ook helemaal mee eens.Een beetje spanning bij dit soort auto`s mag ook best(M5,etc.)Inderdaad loopt BMW voorop met zijn "groene"-labels, dat scoort. Nu maar eens zien of Den Haag bereid is om milieu-vriendelijke auto`s aantrekkelijker te maken
Ben zelf erg wantrouwig wat dat betreft; ze zullen ervoor zorgen dat de schatkist gevuld blijft worden door ons als automobilisten. Groet "Jeroen-Jansen".
Wat je hier verteld ben ik ook helemaal mee eens.Een beetje spanning bij dit soort auto`s mag ook best(M5,etc.)Inderdaad loopt BMW voorop met zijn "groene"-labels, dat scoort. Nu maar eens zien of Den Haag bereid is om milieu-vriendelijke auto`s aantrekkelijker te maken
Ben zelf erg wantrouwig wat dat betreft; ze zullen ervoor zorgen dat de schatkist gevuld blijft worden door ons als automobilisten. Groet "Jeroen-Jansen".

Anoniem
@Hitzert
Goed gezien. Een een beetje serieuze journalist moet z'n objectiviteit in de gaten houden. In het volgende filmpje zal vast een keycord van BMW te zien zijn.
Met deze BMW is oveigens niets mis.
Goed gezien. Een een beetje serieuze journalist moet z'n objectiviteit in de gaten houden. In het volgende filmpje zal vast een keycord van BMW te zien zijn.
Met deze BMW is oveigens niets mis.

Anoniem
Dit is een prachtige auto! Dat sommigen meer voelen voor een Ferrari of een Aston die in het straatbeeld meer opvalt, OK, geen probleem, het zijn eveneens schitterende auto's. Maar sommigen kiezen nu eenmaal voor een krachtige motor in een iets minder opvallende verpakking....
Ik stel mij soms toch wel vragen bij sommige reacties hier. Zitten we op een site voor autoliefhebbers of op een site van één of ander groen, obscuur clubje dat de laatste tijd enkel maar blijft doorzeuren over global warming, fijn stof in de lucht of CO2-uitstoot? Het is uiteraard nog steeds niet wetenschappelijk bewezen dat de auto wel degelijk verantwoordelijk is voor deze fenomenen, maar alles is goed om de auto te culpabiliseren.
Laten we dus als echte autoliefhebbers genieten van mooie auto's met een prachtig design en een krachtige motor. Laten we het gezeur maar laten voor ecologisten en andere onheilsprofeten!
Ik stel mij soms toch wel vragen bij sommige reacties hier. Zitten we op een site voor autoliefhebbers of op een site van één of ander groen, obscuur clubje dat de laatste tijd enkel maar blijft doorzeuren over global warming, fijn stof in de lucht of CO2-uitstoot? Het is uiteraard nog steeds niet wetenschappelijk bewezen dat de auto wel degelijk verantwoordelijk is voor deze fenomenen, maar alles is goed om de auto te culpabiliseren.
Laten we dus als echte autoliefhebbers genieten van mooie auto's met een prachtig design en een krachtige motor. Laten we het gezeur maar laten voor ecologisten en andere onheilsprofeten!

Wat een lelijke bak! Moet je daar nou bijna 140.000 euro voor neer tellen. Zonde van het geld.

Nog steeds snap ik een deel van de reacties van "autoliefhebbers"hier (en op Autoblog)niet.
Misschien ook wel, want het merendeel zal wel rondrijden in een lease Golf, Scenic, Astra of nog minder ... en lijdt aan de alom bekende Nederlandse afgunst.
Hoe kun je nu een oordeel geven over een auto die je zelf waarschijnlijk nooit zult kunnen betalen ?
Een M serie:
- is technisch "state of the art"
- moet net als bij de concurentie, aspirantkopers lokken
- is voor BMW niet winstgevend
- wordt in beperkte aantallen verkocht (aan liefhebbers)
- is derhalve zeer exclusief
- maakt over het algemeen minder kilometers, dus de totale CO2 uitstoot op jaarbasis kon nog wel eens heel erg meevallen.
- ja, is inderdaad overbodig; maar dat geldt ook voor alle andere, hoe je ze ook wil noemen, GTI achtige modellen.
Gelukkig verschillen smaken. Er rijdt genoeg rond waar ik (BMW rijder) zelfs niet dood in gevonden zou willen worden.
Misschien ook wel, want het merendeel zal wel rondrijden in een lease Golf, Scenic, Astra of nog minder ... en lijdt aan de alom bekende Nederlandse afgunst.
Hoe kun je nu een oordeel geven over een auto die je zelf waarschijnlijk nooit zult kunnen betalen ?
Een M serie:
- is technisch "state of the art"
- moet net als bij de concurentie, aspirantkopers lokken
- is voor BMW niet winstgevend
- wordt in beperkte aantallen verkocht (aan liefhebbers)
- is derhalve zeer exclusief
- maakt over het algemeen minder kilometers, dus de totale CO2 uitstoot op jaarbasis kon nog wel eens heel erg meevallen.
- ja, is inderdaad overbodig; maar dat geldt ook voor alle andere, hoe je ze ook wil noemen, GTI achtige modellen.
Gelukkig verschillen smaken. Er rijdt genoeg rond waar ik (BMW rijder) zelfs niet dood in gevonden zou willen worden.
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.