AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ferrari: verkoop in Amerika onder druk
Als de Amerikaanse dollar zwak blijft en de financiële crisis in de VS doorzet, krijgt Ferrari daar last van. Dat verklaart Amedeo Felisa, algemeen directeur van Ferrari tegenover persbureau Reuters.
De verkopen van Ferrari zijn voor veertig procent gekoppeld aan de Amerikaanse dollar. Door de financiële problemen daar, onder andere door de hypotheekcrisis, is de koers van de dollar laag. Dat maakt Europese producten in de VS prijzig. Dus ook Ferrari's.
"Ferrari-kopers zijn niet de eersten die worden getroffen als het minder gaan met de economie. Maar ze laten niet graag hun welvaart zien als het minder gaat met andere mensen," aldus Amedeo Felisa. Hij houdt er rekening mee dat als de financiële crisis een economische crisis wordt, er volgend jaar minder Ferrari's worden verkocht in de VS. "De komende drie maanden worden cruciaal. Dan moet blijken wat in Amerika de ontwikkelingen zijn."
De afgelopen jaren is de productie telkens vijf tot tien procent gegroeid. Dit jaar willen de Italianen uitkomen op een productieaantal van zesduizend. Vorig jaar zijn 5.671 Ferrari's geproduceerd.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Ferrari Amalfi: strakker, sterker en scherper dan Roma
Nieuws
Ferrari stelt komst tweede EV uit 'omdat niemand erop zit te wachten'
Nieuws
Ferrari hoopt dat EV voor Chinese comeback gaat zorgen
Nieuws
Ferrari 296 Speciale en Speciale A: voor als speciaal niet speciaal genoeg is
Vergelijkende test