Facelift voor GMC Terrain
Inclusief ruige AT4-versie
Het Amerikaanse GMC voert een facelift door op de Terrain. De 4,65 meter lange SUV wordt zowel vanbuiten als vanbinnen opgewaardeerd.
De in 2017 gepresenteerde Terrain is wereldwijd de best verkochte auto van GMC. Althans, als we de verkopen van pick-up Sierra - het broertje van de Chevrolet Silverado - even niet meerekenen. Dat de Terrain zo goed loopt, is niet heel vreemd. De Terrain is namelijk de kleinste SUV van het merk, die de Acadia en Yukon boven zich moet dulden. Toch is hij met zijn lengte van 4,65 meter geen kleine jonge. Hij opereert in het segment waarin ook de in de Verenigde Staten Escape geheten Ford Kuga opereert. GMC voert nu een facelift door.
GMC Terrain (2017-2021)
De GMC Terrain krijgt een nieuw front waarbij de boemerangvormige koplampen een stuk zijn gegroeid te opzichte van de kijkers van het inmiddels vier jaar oude origineel. Zowel de koplampen als de achterlichten zijn led-exemplaren. De grille is voortaan anders van vorm, terwijl de bumpers en de lichtmetalen wielen zijn herzien. Ook het interieur onderging een opfrisbeurt, maar hier zijn de wijzigingen minimaal. Er worden nieuwe materialen gebruikt, de afgeladen Denali-uitvoering heeft voortaan een 8-inch digitaal instrumentarium en onder het infotainmentsysteem treffen we een kleine trackpad aan.
Nieuw voor de GMC is de AT4-uitvoering, een ruiger aangeklede variant met stoerder ogende bumpers, skidplates en een aangepaste grille. De GMC, het broertje van de Chevrolet Equinox en Buick Envision is in de Verenigde Staten slechts leverbaar met één krachtbron: 1.5 turbomotor van 173 pk. De 255 pk geblazen 2.0 lijkt te vervallen. Naar Nederland komt de GMC Terrain niet.