AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Facelift Lancia Phedra
1
De Lancia Phedra, de meest chique van het kwartet met de Citroën C8, Peugeot 807 en Fiat Ulysse, is aan de buitenkant licht gewijzigd en heeft een nieuwe diesel.
Vanaf voorjaar van 2008 is de Lancia Phedra te koop met een 170 pk sterke 2,2-liter Multijet. Hij verbruikt volgens Lancia het zelfde als de huidige 2.0 Multijet, terwijl de prestaties beduidend beter zijn. De nieuwe krachtbron lgeeft de MPV een sprinttijd van 0 naar 100 km/u in 10 seconden. De top van de Lancia 2.2 Multijet is 200 km p/u. De Multijet is leverbaar met een handgeschakelde en automatische transmissie.
De wijzigingen aan het exterieur zijn zeer bescheiden. De lamellen in de grille staan iets wijder uit elkaar en dat geeft hem een stoerder uiterlijk. Ook de bumper is licht gewijzigd.
Kopers hebben voortaan de keuze uit meer opties op de Lancia Phedra. Lancia lanceert tegelijk met de komst van de gewijzigde Phedra de "Lancia VIP Service". Dit is een dienstverlening die slechts in bepaalde Europese landen van toepassing is en behelst een snelle service bij problemen onderweg. Het is nog onduidelijk of deze dienst voor Nederlandse Lancia rijders beschikbaar komt.
De gefacelifte Phedra debuteert op de Brussels International Motorshow die van 17 t/m 27 januari 2008 wordt gehouden. In het voorjaar staat de vernieuwde Lancia Phedra in de showroom.