Evoque cabrio nog steeds optie

Land Rover Evoque Convertible Concept
Eerder dit jaar lachten we meewarig om de Range Rover Evoque convertible, maar dat lijkt allerminst een grap.

Aan de vooravond van onze eerste kennismaking met de vierde generatie Range Rover in Marokko spreken we met een van de ingenieurs die de auto hebben gemaakt, Richard Agnew. Daarbij komt het gesprek op de nogal bijzondere concept die begin dit jaar in Genève stond, en Agnew zegt dat de plannen rondom die auto allerminst in de ijskast zijn verdwenen. Hij geeft toe dat het net als de Nissan Murano convertible een raar ding is, maar: "We onderzoeken nog steeds of er een markt voor is. We denken dat dat zo is, maar de vraag naar de gewone Evoque is zo groot, dat we de productiecapaciteit niet kunnen missen." We wijzen hem voorzichtig op Genk, Agnew schudt meewarig zijn hoofd.

Dat er nieuwe varianten op de Evoque komen, is volgens Woolley zeker: "Maar we wachten even tot de eerste storm is geluwd. "Waarom nu al alles uit de kast halen terwijl we de vraag nu al niet aan kunnen?" Agnew bevestigt ook dat er een snelle versie van de Evoque op komst is, maar een supercharged V6 ziet hij niet zitten: "Met de viercilinder is de auto mooi in balans. Een V6 zou te veel gewicht op de vooras leggen, de viercilinder krachtiger maken lijkt me slimmer."

En waarom zien we in de nieuwe James Bond nog de oude Range Rover figureren, terwijl de nieuwe al achter de coulissen klaarstond? Dat en een uitgebreide rij-impressie van de nieuwe Range Rover in AutoWeek 45, die woensdag 14 november verschijnt.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.