Evetta is elektrische retro-Isetta voor 20.000 euro

Tegenhanger van de Microlino

Electric Brands Evetta
Electric Brands EvettaEvettaElectric Brands EvettaElectric Brands EvettaElectric Brands EvettaEvetta

De BMW Isetta is nog nooit zo hip geweest als nu. Na de Microlino is er nu nog een retro-Isetta met elektrische aandrijving: de Evetta.

Het Zwitserse Micro Mobility Systems verblijdde de wereld in 2020 met de komst van de Microlino, een duidelijk op de Iso/BMW Isetta geïnspireerd kleintje met een elektrische aandrijflijn. Een hippe stadsauto waarbij je net als bij de Isetta via een deur aan de voorkant instapt. Kennelijk spreekt het concept aardig wat mensen aan, want Microlino had vorig jaar vlak na de verkoopstart al 24.000 bestellingen binnen en gaf aan dat het de Microlino ook in Nederland wil aanbieden. Nu krijgt de Microlino echter concurrentie van een auto die het behoorlijk vergelijkbaar aanpakt: de Evetta.

Net als de Microlino is de Evetta, van het Duitse bedrijf Electric Brands, een duidelijk op de Isetta geïnspireerd EV'tje met een bescheiden krachtbron. De Evetta haalt eveneens een topsnelheid van 90 km/h en kan tot 240 km ver komen met een volle accu. Het 2,48 meter korte autootje heeft een iets klassieker voorkomen dan de Microlino en er is nog een unieke kant aan: er komt een open variant. Die Openair gedoopte Evetta moet het normaal gesproken behalve zonder dak ook zonder volledige deuren en volwaardige voorruit doen. Wel is er een afneembaar dakje op te zetten en een normale voorruit.

Evetta

De Evetta Openair de duurste van het stel: €33.333 (Duitse prijs) moet de Openair kosten, de reguliere Evetta wordt leverbaar vanaf net geen €20.000. De Evetta is straks ook in Nederland leverbaar via diverse bestaande autobedrijven verspreid door het land.

Lezersreacties (42)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.