En dan nu officieel: de Alfa Romeo Giulia!

Giulia is cruciaal voor Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo GiuliaAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo Giulia
Gisteravond konden we je al het eerste beeld van de Alfa Romeo Giulia laten zien. Een kleine 300 reacties later is de auto officieel!

Terug naar de wortels, dat was de opdracht die Alfa Romeo aan speciaal geselecteerde ingenieurs meegaf. Dat betekende: de focus op ultiem rijplezier.

Daarom heeft de Giulia achter- of vierwielaandrijving. Z'n voorgangers, de 155, 156 en 159, hadden voor- of vierwielaandrijving. Ook de gewichtsverdeling is op rijplezier gefocust, deze heeft namelijk de ideale waarde: 50:50.

Alfa Romeo presenteert in de eerste instantie alleen de topversie, de Giulia QV. Deze heeft een mede door Ferrari ontwikkelde V6 met twee turbo's onder de kap. Het vermogen is 510 pk en daarmee is hij even sterk als de C 63 AMG S en 79 pk sterker dan de BMW M3.

De doelstelling was de beste pk-/gewichtsverhouding in het segment, namelijk slechts 3 kg per pk. Om die reden heeft Alfa Romeo veel lichte materialen gebruikt, zoals koolstofvezel, aluminium, aluminiumcomposiet en plastic.

Door het lage gewicht sprint de QV in 3,9 seconden naar 100 km/h. De topsnelheid is nog niet bekend.

Uiteraard komen er ook andere motoren beschikbaar. Het gaat om nieuwe vier- en zescilinder motorenfamilies.

De nieuwe Giulia is de eerste in een serie geheel nieuwe Alfa Romeo's. Om dit kracht bij te zetten, heeft het Italiaanse merk ook het logo veranderd.

Het showdebuut van de nieuwe Alfa Romeo vindt plaats op de IAA. Rond de jaarwisseling verwachten we de auto bij de dealers.

Video

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (475)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.