AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Elektrische Tata in 2009
12
Het is maar de vraag of Tata ooit z'n belangrijkste troefkaart, de Nano, naar Europa haalt. Het merk heeft echter nog een ijzer in het vuur in de vorm van de Indica EV.
Om de totstandkoming van de elektrische Indica te bespoedigen heeft Tata voor 1,42 miljoen euro een aandeel van 50,3 procent genomen in het Noorse Miljø Grenland/Innovasjon. Dat bedrijf is gespecialiseerd in het ontwikkelen van elektrische auto's.
De Noren gaan elektrische voertuigen maken op basis van bestaande Tata's. Miljø Grenland/Innovasjon is specialist in het ontwikkelen van moderne super polymer lithium-ion-accu's. De Indica EV heeft de Tata Indica als basis en is dus een vierzitter. De actieradius bedraagt 200 kilometer en de auto sprint in minder dan 10 seconden naar 100 kilometer per uur.
De Noren gaan elektrische voertuigen maken op basis van bestaande Tata's. Miljø Grenland/Innovasjon is specialist in het ontwikkelen van moderne super polymer lithium-ion-accu's. De Indica EV heeft de Tata Indica als basis en is dus een vierzitter. De actieradius bedraagt 200 kilometer en de auto sprint in minder dan 10 seconden naar 100 kilometer per uur.
Lees ook
Nieuws
Tata Curvv.ev: Goedkope elektrische cross-over met 425 kilometer bereik
Nieuws
Indiase elektrische cross-over heeft bijzondere verhoudingen
Nieuws
Tata Punch.ev: spotgoedkope elektrische auto van slechts €12.000
Nieuws
Indiase SUV's met Land Rover-techniek vernieuwd
Nieuws