Renault Mégane E-Tech Electric in productievorm
Inclusief eerste gegevens
Renault voegt op termijn een nieuw volledig elektrisch model toe aan de Mégane-familie. Vandaag laten de Fransen al een ingepakt exemplaar van die elektrische Mégane zien. Dat gaat gepaard met de eerste technische informatie.
Renault liet in oktober vorig jaar de Mégane eVision zien. Dat was een concept-car waarmee Renault een duidelijk signaal gaf: er zou relatief snel een elektrisch model worden toegevoegd aan de Mégane-familie. De Mégane eVision oogde op een handjevol designdetails na al behoorlijk productierijp. Renault laat nu foto's zien van een ingepakte pré-productieversie, die luistert naar de naam Mégane E-Tech Electric.
Renault Megane eVision Concept (2020)
Ondanks de plakkers is van het definitieve ontwerp al een boel te zien. De Mégane E-Tech Electric heeft een groot en opvallend plat Renault-logo in zijn neus. Vanuit het embleem lopen dunne ledstrips richting de koplampen, relatief platte units met eronder een uitloper die in het geval van dit ingepakte exemplaar géén ledverlichting bevat. In de Mégane eVision was dit wel het geval.
Renault Megane E-Tech Electric
Ook aan de achterkant zien we platte lichtunits. De ledachterlichten zijn onder meer versierd met opvallende 'streepjes'. Over vrijwel de gehele breedte van de bips loopt een platte chroomstrip, die enkel wordt onderbroken door het nieuwe Renault-beeldmerk dat centraal op de achterklep is geplaatst. De Mégane E-Tech Electric heeft verder verborgen achterste deurgrepen. Ze zitten niet op de gebruikelijke plek, maar zijn in de C-stijl verwerkt. De kunststof aankleding rond de wielkasten en in de bumpers moeten de Renault Mégane E-Tech Electric de uitstraling van een cross-over geven.
Renault Megane E-Tech Electric
Naar verwachting krijgt de elektrische hatchback straks een plekje naast de Mégane in het gamma. De afmetingen komen ongetwijfeld redelijk overeen met die van de vorig jaar getoonde Mégane eVision. Die showauto was met zijn lengte van 4,21 meter ruim 15 centimeter korter dan de huidige Mégane (hatchback). Onderhuids gaat het met Nissan ontwikkelde CMF-EV-platform schuil, een puur voor EV's bestemde basis. Net als de eVision heeft de E-Tech Electric op deze foto's een 60 kWh accu in z'n bodem. De elektromotor is net als in het studiemodel 217 pk en 300 Nm sterk. De Mégane E-Tech Electric heeft daarmee volgens Renault een WLTP-actieradius van 450 kilometer. Het maximale laadvermogen lijkt gezien de sticker op de getoonde auto 160 kW te bedragen.
De Renault Mégane E-Tech Electric wordt naar verwachting nog dit jaar onthuld.