Elektrische Metrocab nader gespecificeerd

Electric Metrocab
Electric MetrocabElectric MetrocabElectric MetrocabElectric MetrocabElectric MetrocabElectric MetrocabElectric MetrocabElectric MetrocabElectric MetrocabElectric MetrocabElectric MetrocabMetrocab
Begin dit jaar zagen we hoe Nissan z'n NV200 van een retro-frontje voorzag om er vervolgens de straten van Londen mee te gaan trotseren. Ook de Metrocab moeten we weer als taxi in de straten van de Engelse hoofdstad tegen gaan komen. Ditmaal is-ie volledig elektrisch!

De Metrocab kennen we als die enigszins vreemde taxi die tussen 1987 en 2006 met z'n Ford Granada-front door de Engelse straten reed. Ergens in 2005 is men gestart met de ontwikkeling van een nieuwe generatie, en wel een die z'n 2,5-liter diesel heeft omgeruild voor een elektrische aandrijflijn met een range extender.

De Electric Metrocab is volledig in het Verenigd Koninkrijk getekend en ontwikkeld. Of z'n jas met bijzondere lichtunits, geslaagd is, laten we maar even in het midden. Enigszins retro is hij in ieder geval wel. Interessanter is wellicht z'n aandrijflijn. De Metrocab beschikt over twee elektromotoren die elk 50kW aan vermogen leveren. De 1.750 kilo wegende taxi kan, als z'n batterijen zijn leeggereden, middels een 1.0-liter range extender verder rijden. De totale actieradius komt daarmee uit op 560 km. Hoe ver hij met z'n accupakket komt, vermeldt Metrocab niet.

De 4.905 mm lange auto, waarin zeven passagiers meegenomen kunnen worden, heeft een draaicirkel van slechts 7,62 meter. Ideaal voor in krappe straatjes. Ook aan comfort ontbreekt het niet. Luchtvering moet oneffenheden in het wegdek gladstrijken, terwijl sfeerverlichting het interieur wat gezelliger maakt. Een infotainmentsysteem, kleurentelevisie en een panoramadak behoren tot de standaarduitrusting. Later dit jaar moet de elektro-taxi in onder andere Londen te zien zijn.

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.