Elektrische Maserati GranTurismo Folgore in vol ornaat

Eerste specificaties bekend

Maserati GranTurismo Folgore
Maserati GranTurismo FolgoreMaserati GranTurismo FolgoreMaserati GranTurismo FolgoreMaserati GranTurismo FolgoreMaserati GranTurismo Folgore

De geheel nieuwe Maserati GranTurismo Folgore laat zich al bijna helemaal zien. De volledige onthulling laat nog even op zich wachten, maar de eerste specificaties van de volledig elektrische Folgore zijn al bekend.

De splinternieuwe Maserati GranTurismo staat te popelen om het stokje over te nemen van de in 2019 afgezwaaide eerste GranTurismo. Op de beelden die we nu voorgeschoteld krijgen, is goed te zien dat het lijnenspel van de nieuwe GranTurismo behoorlijk traditioneel blijft. De basisvorm ziet er vertrouwd uit, maar kleinere led-achterlichten en scherpere, meer verticaal georiënteerde en eveneens wat kleinere koplampen bepalen voortaan het gezicht van de GranTurismo. Het is weer een opvallende verschijning, al zul je hem niet snel horen aan komen rijden.

Hier zien we namelijk de Maserati GranTurismo Folgore, waarbij 'Folgore' aangeeft dat het om een volledig elektrische auto gaat. Die aanduiding debuteerde bij de elektrische Maserati Grecale Folgore. Die komt volgend jaar op de markt, deze Maserati GranTurismo Folgore komt waarschijnlijk al iets eerder in 2023. In de video waarin Maserati hem (op de cockpit na) al uitgebreid laat zien, krijgen we direct wat specificaties voorgeschoteld. Die zijn indrukwekkend: de Maserati GranTurismo Folgore speert in 2,7 seconden van 0 naar 100 km/h en in 5 minuten laad je stroom voor 100 km aan actieradius bij. Het indrukwekkendst is echter de topsnelheid van 'meer dan 320 km/h'. Dat is voor een elektrische auto bijzonder snel. Wat de actieradius is, houdt Maserati nog even geheim. Ook krijgen we, zoals gezegd, het interieur nog even niet in zijn geheel te zien.

Maserati GranTurismo Folgore

Maserati GranTurismo Folgore

Wie geen zin heeft om zich geruisloos voort te bewegen in een GranTurismo, hoeft niet te treuren. Er komen namelijk ook weer benzinemotoren. Reken in ieder geval op de 3,0-liter Netuno-V6 die Maserati ook in de Grecale Trofeo en MC20 levert, al is het nog even afwachten hoeveel vermogen die mobiliseert in de GranTurismo. Waarschijnlijk laat de volledige onthulling niet lang meer op zich wachten.

Video

Lezersreacties (76)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.