Elektrische Cupra Raval: compacte hatchback bijna plakkerloos

Spaans elektropepertje

Cupra Raval spyshots
Cupra Raval spyshotsCupra Raval spyshotsCupra Raval spyshotsCupra Raval spyshotsCupra Raval spyshotsCupra Raval spyshotsCupra Raval spyshotsCupra Raval spyshotsCupra Raval spyshotsCupra Raval spyshotsCupra Raval spyshots

De Born en Tavascan zijn straks niet langer meer de enige elektrische modellen van Cupra. De Cupra Raval staat te trappelen om de Europese EV-koper met zijn sportieve karaktertje voor zich te winnen. Op deze spionagefoto's zien we hem beter dan ooit!

Kort geleden konden we je de eerste set spionageplaten van de Cupra Raval laten zien en nu werpen we weer een licht op de compacte elektrische hatchback. Dat doen we uiteraard niet zomaar. Ditmaal is de Raval namelijk beter dan ooit te zien. Hoewel de koplampen hun werkelijke invulling nog verbogen houden achter Porsche-achtige stickers geeft de Raval vrijwel al zijn visuele geheimen vrij. De Cupra Raval krijgt een relatief korte motorkap, uitbundig bumperwerk en in de portieren verzonken handgrepen. Laat je niet misleiden door het gros van de zwarte plakkers rond de wielkasten en dorpels, want daar zie je straks niets meer van terug. Dat Cupra de Raval een sportief karakter aanmeet, blijkt onder meer uit de sloffen waar de auto op rondgaat, maar ook zeker aan de fikse, in de achterbumper verwerkte diffusors.

Cupra Raval spyshots

Cupra Raval

De Cupra Raval wordt het neefje van de op stapel staande Volkswagen ID2. Zoals Cupra van de Raval eerder al een – toen nog UrbanRebel geheten – conceptuele versie toonde, heeft ook Volkswagen al eens vooruitgeblikt op zijn compacte EV . De ID2 krijgt in elk geval ook een cross-over-alternatief en zustermerk Skoda komt in het segment van de compacte elektrische cross-overs met de Epiq. Je raadt het al: ook daar is al eens een studiemodel van getoond.

We gaan er vooralsnog van uit dat de Cupra Raval zo'n 4,05 meter lang wordt. Dat betekent dat hij iets korter wordt dan de Ibiza, al verwachten we dat de Ravan op zijn minst dezelfde interieurruimte biedt. Het MEB Entry geheten platform waar de Raval op troont, is in tegenstelling tot het MEB-platform van auto's als de Cupra Born en Volkswagen ID3 een platform voor voorwielaandrijvers. Kijk echter niet gek op als er ook motorversies met vierwielaandrijving van de compacte EV's van de Volkswagen Group komen. De Raval ziet volgend jaar het levenslicht in het Spaanse Martorell. Daar zal hij zij aan zij met de Volkswagen ID2 van de band lopen.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (52)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.