Eerste Lagonda wordt duurste SUV ooit

Een Cullinan is voor armoedzaaiers

Aston Martin Lagonda All-Terrain Concept
Aston Martin Lagonda All-Terrain ConceptAston Martin Lagonda All-Terrain ConceptAston Martin Lagonda All-Terrain ConceptAston Martin Lagonda All-Terrain ConceptAston Martin Lagonda All-Terrain ConceptAston Martin Lagonda All-Terrain ConceptAston Martin Lagonda All-Terrain ConceptAston Martin Lagonda All-Terrain ConceptAston Martin Lagonda All-Terrain ConceptAston Martin Lagonda All-Terrain ConceptLagonda all terrain teaser

Behalve drie sportievelingen met middenmotor presenteert Aston Martin in Genève ook de Lagonda All Terrain-concept, een voorbode van een superluxe elektrische SUV. Als we z’n makers mogen geloven, wordt het de duurste SUV ooit.

De Lagonda All-Terrain staat wel op de stand van Aston Martin, maar de merknaam Aston Martin is nergens op de auto te ontdekken en zal ook niet op de eerste productie-auto van het herboren merk prijken. Lagonda wordt door Aston Martin geherintroduceerd als luxemerk dat zich uitsluitend met elektrische auto’s wil gaan bezighouden.

De eerste auto van het merk wordt een SUV die in 2022 op de markt moet verschijnen. Daarmee is de All-Terrain-concept nadrukkelijk een voorbode van dat productiemodel, al is nog zeer de vraag in hoeverre de productie-auto op het studiemodel zal lijken.

Als we de experts in Genève echter mogen geloven, is wel duidelijk dat de eerste Lagonda de duurste SUV ter wereld wordt. De prijs van de auto zou vergelijkbaar zijn met die van de laatste auto met de Lagonda-naam, de (toen nog wel) Aston Martin Lagonda Taraf uit 2014. Die uiterst exclusieve sedan kostte zo’n € 750.000.

Als de elektrische Lagonda-SUV inderdaad een vergelijkbare basisprijs krijgt, komt geen SUV bij ‘m in de buurt. Een Bentayga met W12 kost zo’n 3 ton en zelfs een Cullinan, de imposante hoogpotige van Rolls-Royce, gaat voor ruim minder dan een half miljoen over de toonbank.

Lezersreacties (23)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.