Eerste eigenaar McLaren Senna rijdt 1.400 km

Doen waarvoor-ie gemaakt is

McLaren Senna Roadtrip
McLaren Senna RoadtripMcLaren Senna RoadtripMcLaren Senna RoadtripMcLaren Senna RoadtripMcLaren Senna RoadtripMcLaren Senna RoadtripMcLaren Senna Roadtrip
De eerste gelukkige die een McLaren Senna in z'n garage mag zetten deed dat nog even niet, maar reed in plaats daarvan meteen 1.400 km van z'n huis in Londen naar het beroemde Paul Ricard-circuit, in Zuid-Frankrijk.

Normaal gesproken is zo'n roadtrip niet bepaald nieuwswaardig, maar in het geval van een hypercar die in Nederland minimaal een miljoen kost liggen de zaken iets anders. Meestal eindigen auto's als de Senna meteen in de garage om alleen voor evenementen en een incidenteel plezierritje naar buiten te komen, of worden ze zelfs in het geheel niet gebruikt, in de hoop op een stevige prijsstijging.

De koper van de allereerste Senna heeft met z'n unieke chassisnummer 001 genoeg redenen om dat te doen, maar koos voor het tegenovergestelde. De man, een zakenman uit Londen met de naam David Kyte, liet z'n Senna in een bijzonder kleurenschema hijsen door McLarens personalisatieafdeling MSO. Het Anniversary White wordt afgewisseld met Aurora Blue in een schema dat doet denken aan de Bugatti Veyron L'or Blanc. De auto is rondom voorzien van veelal in carbon uitgevoerde details zodat de prijs ongetwijfeld nog wat hoger uitkomt dan wat er voor een 'instapmodel' wordt gerekend. Het kenteken van de blauw/witte Senna maakt meteen duidelijk dat MSO zich er tegenaan heeft bemoeid: 'MSO5 ENA' laat weinig aan de verbeelding over.

Om de aflevering van de eerste Senna te vieren, besloot McLaren om meneer Kyte gezelschap te houden op zijn trip naar Paul Ricard. Dat deed het niet vanuit een gehuurde bestelbus, maar met een bizarre delegatie van maar liefst drie andere Senna's, een 720S en een van de allereerste exemplaren van de gloednieuwe 600LT. Wie het setje onderweg naar het zuiden tegen het lijf is gelopen, zal meteen verkozen worden tot koning van de autospotter-wereld.

Paul Ricard werd overigens niet voor niets gekozen; het circuit was het decor van een McLaren-evenement waarin de gelukkige koper van de eerste Senna onder meer uitkomt in de Pure McLaren GT Series, een raceklasse voor 570S GT4's. Of de Senna's ook de terugweg op eigen kracht hebben afgelegd, vermeldt het verhaal helaas niet.

Video

Lezersreacties (28) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.