Driecilinder turbo voor Peugeot 208 en 308
Onderaan de 308-ladder vinden we momenteel de 82 pk sterke 1.2 VTi-driepitter als instapmodel. Wie meer benzinekracht wil, moet de stap maken naar de 125 pk sterke 1.6 THP, een geblazen blok met vier cilinders. Vandaag hebben de Franse technici hun nieuwste aanwinst gepresenteerd, een blok dat hoogstwaarschijnlijk de bovenstaande 1.6 THP naar huis gaat sturen. De 1.6 THP 155 is er overigens ook nog.
We krijgen namelijk te maken met een geblazen driecilinder in het vooronder van de 308. de 1,2-liter e-THP komt er in twee smaken. De eerste levert 110 pk, de tweede 130. De 110 pk sterke versie moet de 308 aan een CO2-uitstoot van 107 gram per kilometer helpen, wat natuurlijk betekent dat-ie in 2014 goed is voor 20 procent bijtelling. De 208 blaast 2 gram CO2 minder per kilometer de atmosfeer in. Ook voor deze B-segmenter geldt natuurlijk: 20 procent bijtelling. Wel moet er nog even op de krachtbronnen gewacht worden, pas in het voorjaar van 2014 start de productie.
PRIVATE LEASE Peugeot 308
Had je deze auto's al gezien?

Peugeot 308 GT | 18" lichtmetalen velgen 'KAMAKURA' | 360 Vision & Drive Assist Plus Pack | Achteruitrijcamera 180° (Visiopark 1)
- 2025
- 10 km

Peugeot 308 GT | 18" lichtmetalen velgen 'KAMAKURA' | Achteruitrijcamera 180° (Visiopark 1) | Autonomous Emergency Braking d.m.v. radar i.p.v. camera
- 2025
- 10 km

Peugeot 308 Allure | 17" lichtmetalen velgen 'HALONG' | Achteruitrijcamera 180° (Visiopark 1) | Autonomous Emergency Braking d.m.v. radar i.p.v. camera
- 2025
- 10 km