Dreumes nummer 3: Toyota Aygo

Toyota Aygo
Toyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota AygoToyota Aygo
De Toyota Aygo is de laatste van de kleine drieling die wordt gepresenteerd. De Citroën C1 en de Peugeot 107 gingen hem voor. De auto's zijn door PSA en Toyota samen ontwikkeld.

De Toyota Aygo is de laatste van de kleine drieling die wordt gepresenteerd. De Citroën C1 en de Peugeot 107 gingen hem voor. De auto's zijn door PSA en Toyota samen ontwikkeld.

De Toyota Aygo is evenals de Citroën C1 en de Peugeot 107 voorzien van een 3-cilinder 1,0-liter benzinemotor die bij Toyota uit eigen huis afkomstig is. De diesel, een 4-cilinder met 54 pk komt bij PSA vandaan en komt volgens Toyota begin 2006 voor de Aygo beschikbaar.
Net als zijn broertjes is ook de Toyota beschikbaar met een halfautomatische transmissie. Bij Toyota heet die M-MT. Er is geen koppelingspedaal en er kan automatisch of met de hand worden geschakeld. De Aygo heeft, afhankelijk van de uitvoering, een gewicht tussen de 790 en de 890 kilo.
Voor de Aygo zijn 4 uitrustingspakketten beschikbaar: de eerste is het Sound Pack, met een radio/ cd-speler met 6 speakers waarvan er 2 voorin en 2 achterin zitten. Daarnaast zijn er 2 tweeters. Het Sports Pack omvat in de bumper geïntegreerde mistlampen, een toerenteller en 14 inch 5-spaaks lichtmetalen wielen. Het Travel Pack wordt geleverd met een tas in het dashboardkastje, een rugtas en een tas met wieltjes. Het pakket is ontwikkeld in samenwerking met Samsonite. Ten slotte is er het Mobility Pack waarin onder meer een Tom Tom navigatiesysteem is opgenomen met een touch screen bediening. Ook een update van de software, tot 3 jaar na aankoop, is standaard.
De Aygo wordt in 3 kleuren geleverd: Ice Blue, Anthracite Grey en Fire Red.

PRIVATE LEASE Toyota Aygo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.