AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Dodge Rampage concept in Genève
Dodge onthult in Genève de Rampage. Daarmee laat de Chryslerdivisie een nieuw design zien voor een pickup truck. De Rampage is weliswaar een concept, maar we zijn van de Am erik anen gewend dat een productieversie tot de mogelijkheden behoort.
Dodge onthult in Genève de Rampage. Daarmee laat de Chryslerdivisie een nieuw design zien voor een pickup truck. De Rampage is weliswaar een concept, maar we zijn van de Am
erikanen gewend dat een productieversie tot de mogelijkheden behoort.
Dodge komt dit jaar officieel terug naar Europa. We kennen het merk, dat hier dankzij het grijze importkanaal nooit is verdwenen, vooral van zijn lichte trucks. In Genève laat Dodge de Rampage zien, een concept voor een pickup truck. In de Rampage is de breedte van een Dodge Ram gecombineerd met de lengte van een Dakota en wordt gebruik gemaakt van voorwielaandrijving en een unieke onafhankelijke achterwielophanging.
De Rampage heeft een l/b/h van 5,15/2,03/1,89 m en heeft een ruime cabine, die plaats biedt aan vijf inzittenden en waarin je zonder al te veel te klimmen in kunt gaan zitten. De achterdeuren schuiven immers open en een B-stijl ontbreekt. Bovendien gaat de dorpel automatisch naar beneden wanneer het portier wordt geopend. Leuk detail is de verdraaibare middenconsole op het dashboard: normaal gesproken staat hij naar de bestuurder toe gericht, maar hij kan in zijn geheel naar de passagierskant worden gedraaid.
De passagiersstoel en de achterbank kunnen in de vloer worden opgeborgen, zodat nu ook Dodge een model met een Stow 'n Go systeem heeft. Ook de armsteunen aan de binnenkant van de portieren worden uit de weg gedraaid, zodat maximale ruimte overblijft. De Rampage is de eerste truck met dit systeem en ook het allereerste model van de Chrysler Group met een Stow 'n Go passagiersstoel. Het systeem werd een paar jaar geleden geïntroduceerd in de Chrysler Voyager.
Achter de achterbank van de Rampage kan het raam in de scheidingswand verdwijnen, die op zijn beurt kan worden neergeklapt op het voorste deel van de laadvloer. Op die manier kunnen – als (een deel van) de achterbank en eventueel de passagiersstoel zijn weggeklapt - lange spullen worden meegenomen, zonder dat ze aan de achterkant uit de auto hoeven te steken.
De Rampage Concept Truck is uitgerust met de 5,7-liter Hemi V8 met MDS cilinderuitschakeling en heeft 345 pk.
Dodge komt dit jaar officieel terug naar Europa. We kennen het merk, dat hier dankzij het grijze importkanaal nooit is verdwenen, vooral van zijn lichte trucks. In Genève laat Dodge de Rampage zien, een concept voor een pickup truck. In de Rampage is de breedte van een Dodge Ram gecombineerd met de lengte van een Dakota en wordt gebruik gemaakt van voorwielaandrijving en een unieke onafhankelijke achterwielophanging.
De Rampage heeft een l/b/h van 5,15/2,03/1,89 m en heeft een ruime cabine, die plaats biedt aan vijf inzittenden en waarin je zonder al te veel te klimmen in kunt gaan zitten. De achterdeuren schuiven immers open en een B-stijl ontbreekt. Bovendien gaat de dorpel automatisch naar beneden wanneer het portier wordt geopend. Leuk detail is de verdraaibare middenconsole op het dashboard: normaal gesproken staat hij naar de bestuurder toe gericht, maar hij kan in zijn geheel naar de passagierskant worden gedraaid.
De passagiersstoel en de achterbank kunnen in de vloer worden opgeborgen, zodat nu ook Dodge een model met een Stow 'n Go systeem heeft. Ook de armsteunen aan de binnenkant van de portieren worden uit de weg gedraaid, zodat maximale ruimte overblijft. De Rampage is de eerste truck met dit systeem en ook het allereerste model van de Chrysler Group met een Stow 'n Go passagiersstoel. Het systeem werd een paar jaar geleden geïntroduceerd in de Chrysler Voyager.
Achter de achterbank van de Rampage kan het raam in de scheidingswand verdwijnen, die op zijn beurt kan worden neergeklapt op het voorste deel van de laadvloer. Op die manier kunnen – als (een deel van) de achterbank en eventueel de passagiersstoel zijn weggeklapt - lange spullen worden meegenomen, zonder dat ze aan de achterkant uit de auto hoeven te steken.
De Rampage Concept Truck is uitgerust met de 5,7-liter Hemi V8 met MDS cilinderuitschakeling en heeft 345 pk.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?

Dodge Ram 1500 5.7 V8 Limited Longhorn, BPM VRIJ, LPG, luchtvering, adaptieve cruise control, 360 graden camera, panoramadak
- 2024
- 19 km
€ 106.420

Dodge Ram 1500 5.7 V8 Longhorn, Bijtelling vriendelijk, LPG, Luchtvering, Stoelkoeling
- 2017
- 180.857 km
€ 45.920

Dodge Journey 2.4 SE 7 Persoons Clima Navigatie Lichtmetaal All in Prijs Inruil Mogelijk!
- 2008
- 264.992 km
€ 3.940
Lees ook
Nieuws
Dodge Charger Daytona Sedan: Amerikaans broertje van elektrische Alfa Romeo Giulia
Nieuws
Bijna klaar voor 2026: dit is de energiedichtheid van de solid state-accu’s van Stellantis
Nieuws
De vijf duurste occasions met drie ton op de klok
Nieuws
'Hemi-V8 toch niet dood: deze zomer opnieuw in productie'
Nieuws