AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Dit is de nieuwe Audi A4!
Vlak voor de IAA heeft Audi het doek van de nieuwe A4 getrokken. Zoals we al verwachtten ziet de auto er nadrukkelijk uit als het sedanbroertje van de A5.
De nieuwe A4 is 4,70 meter lang en 1,83 meter breed. Audi heeft veel in het werk gesteld om de carrosserie glad te strijken, waardoor de cW-waarde slechts 0,27 bedraagt. De bagageruimte heeft een inhoud van 460 liter.
De basismotorisering wordt een 1,8-liter TFSI met 160 pk. De andere bij de lancering beschikbare benzinemotor is een 3,2-liter V6 FSI met 265 pk, die standaard Audi's bekende Quattro-systeem meekrijgt.
Qua diesels is er meer keuze: het gamma trapt af met een 2,0-liter viercilinder met 143 pk en loopt via een 190 pk sterke 2.7 TDI door naar de (voorlopige?) dieseltopper 3.0 TDI, die 240 pk en 500 Nm koppel op alle vier de wielen loslaat. Die topdiesel is de eerste van een nieuwe generatie, schonere Audi-diesels.
Alle modellen hebben standaard zes airbags. Hier zouden nog airbags achterin bij kunnen komen, omdat de Nederlandse importeur de standaarduitrusting nog niet volledig heeft bepaald. Het interieur vertoont, zoals op de foto's te zien is, veel overeenkomsten met de grote broers A5, A6 en Q7.
De A4 blinkt uit in veiligheid: zo is er naast de batterij airbags een systeem dat bij uitwijkmanoeuvres impulsen in de juiste stuurrichting geeft. Verder is er een Lane Guard System dat je binnen de lijnen van je rijbaan houdt. Side Assist waarschuwt je voor snel naderende achterliggers.
Audi toont de nieuwe A4 vanaf 13 september aan het publiek van de IAA in Frankfurt. De auto komt in december op de markt, prijzen zijn nog niet bekend.
De basismotorisering wordt een 1,8-liter TFSI met 160 pk. De andere bij de lancering beschikbare benzinemotor is een 3,2-liter V6 FSI met 265 pk, die standaard Audi's bekende Quattro-systeem meekrijgt.
Qua diesels is er meer keuze: het gamma trapt af met een 2,0-liter viercilinder met 143 pk en loopt via een 190 pk sterke 2.7 TDI door naar de (voorlopige?) dieseltopper 3.0 TDI, die 240 pk en 500 Nm koppel op alle vier de wielen loslaat. Die topdiesel is de eerste van een nieuwe generatie, schonere Audi-diesels.
Alle modellen hebben standaard zes airbags. Hier zouden nog airbags achterin bij kunnen komen, omdat de Nederlandse importeur de standaarduitrusting nog niet volledig heeft bepaald. Het interieur vertoont, zoals op de foto's te zien is, veel overeenkomsten met de grote broers A5, A6 en Q7.
De A4 blinkt uit in veiligheid: zo is er naast de batterij airbags een systeem dat bij uitwijkmanoeuvres impulsen in de juiste stuurrichting geeft. Verder is er een Lane Guard System dat je binnen de lijnen van je rijbaan houdt. Side Assist waarschuwt je voor snel naderende achterliggers.
Audi toont de nieuwe A4 vanaf 13 september aan het publiek van de IAA in Frankfurt. De auto komt in december op de markt, prijzen zijn nog niet bekend.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Audi A4 Avant 2.0 – 2006 – 445.803 km – Klokje rond
Audi A4 Avant (2015-2020) - Occasion aankoopadvies
Audi A4 Avant 1.8 T – 2007 – 322.708 km - Klokje rond
Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro (2016) - Op de rollenbank
Vergelijkende test