AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Dit is de Hyundai Genesis!
Dit is de auto waarmee Hyundai een flinke stap richting premiumsegment wil zetten: de Genesis. De auto moet klanten wegsnoepen bij auto's als de BMW 5-serie en de Mercedes E-klasse. In de Verenigde Staten en Azië althans, want de Genesis gaat aan de neuzen van de Europeanen voorbij.
De motorisering verschilt per continent: in Zuid-Korea komen de uit de Sonata bekende 3,3-liter V6 en een 3,8-liter V8 met 305 pk onder de kap te liggen. Deze zelfde motor wordt de basismotor op de Amerikaanse markt; een 4,6-liter V8 met 380 pk rondt het gamma naar boven toe af. Een zestraps automaat brengt de kracht over naar de wielen.
De Genesis heeft een indrukwekkende optielijst, bestaande uit onder meer Smart Cruise Control (SCC), adaptieve koplampen en een Harman/Becker audiosysteem, dat tot nu toe alleen in de Rolls Royce Phantom leverbaar was.
Om de premiumaspiraties te onderstrepen, heeft de auto in Korea alleen het Genesis-embleem. In de Verenigde Staten is de auto wel getooid met de Hyundai-emblemen.
De Genesis heeft een indrukwekkende optielijst, bestaande uit onder meer Smart Cruise Control (SCC), adaptieve koplampen en een Harman/Becker audiosysteem, dat tot nu toe alleen in de Rolls Royce Phantom leverbaar was.
Om de premiumaspiraties te onderstrepen, heeft de auto in Korea alleen het Genesis-embleem. In de Verenigde Staten is de auto wel getooid met de Hyundai-emblemen.
Plaats een reactie