AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Definitief: Hummer H3
Dit is de definitieve versie van de 'kleine' Hummer zoals die in het voorjaar van 2005 in productie gaat. Klein is een relatief begrip, want de H3 is altijd nog 4,40 m lang, 1,83 m hoog en 1,90 m breed. Daarmee is de H3 42 cm korter, 15 cm lager en 16 cm smaller dan de H2.
Dit is de definitieve versie van de 'kleine' Hummer zoals die in het voorjaar van 2005 in productie gaat. Klein is een relatief begrip, want de H3 is altijd nog 4,40 m lang, 1,83 m hoog en 1,90 m breed. Daarmee is de H3 42 cm korter, 15 cm lager en 16 cm smaller dan de H2.
Eerder dit jaar werden we al geconfronteerd met de H3 concept car. Dit was nog een tweedeurs pickup, de uiteindelijke H3 is er in eerste instantie uitsluitend in een volledig gesloten versie met vier deuren.
De Hummer H3 wordt aangedreven door een nieuw ontwikkelde 3,5-liter vijfcilinder lijnmotor. Het blokt levert een vermogen van 220 pk bij 5600 tpm en een maximum koppel van 305 Nm bij 2800 tpm. De Vortec 3500 is standaard gekoppeld aan een viertraps automaat. Optioneel is een handgeschakelde vijfbak mogelijk. Bij de handbak kan eventueel gekozen worden voor een extra lange eindoverbrenging voor nog betere klimprestaties in het terrein.
De H3 is volgens de fabrikant de meest comfortabele Hummer tot nu toe. Maar de prestaties in het terrein zijn niet vergeten. De bodemspeling bedraagt bijna 23 cm, de aanrijhoek voor is 40 graden en achter 37 graden. Tot 32 km/h kan de H3 zich voorbewegen door water met een diepte van 40 cm, tot 8 km/h is de doorwaaddiepte zelfs 60 cm. De H3 is gebouwd op een stijf ladderframe, voor wordt een onafhankelijke wielophanging gemonteerd, achter vinden we een starre as met bladveren. Tractiecontrole en stabiliteitsregeling zijn standaard aanwezig.
Het interieur is 'typisch' Hummer sober uitgevoerd. Leren bekleding en een DVD-entertainment systeem behoren tot de mogelijke opties.
De H3 is vanaf het voorjaar van 2005 verkrijgbaar in de VS. Wanneer de auto naar Europa komt is nog niet bekend.
Eerder dit jaar werden we al geconfronteerd met de H3 concept car. Dit was nog een tweedeurs pickup, de uiteindelijke H3 is er in eerste instantie uitsluitend in een volledig gesloten versie met vier deuren.
De Hummer H3 wordt aangedreven door een nieuw ontwikkelde 3,5-liter vijfcilinder lijnmotor. Het blokt levert een vermogen van 220 pk bij 5600 tpm en een maximum koppel van 305 Nm bij 2800 tpm. De Vortec 3500 is standaard gekoppeld aan een viertraps automaat. Optioneel is een handgeschakelde vijfbak mogelijk. Bij de handbak kan eventueel gekozen worden voor een extra lange eindoverbrenging voor nog betere klimprestaties in het terrein.
De H3 is volgens de fabrikant de meest comfortabele Hummer tot nu toe. Maar de prestaties in het terrein zijn niet vergeten. De bodemspeling bedraagt bijna 23 cm, de aanrijhoek voor is 40 graden en achter 37 graden. Tot 32 km/h kan de H3 zich voorbewegen door water met een diepte van 40 cm, tot 8 km/h is de doorwaaddiepte zelfs 60 cm. De H3 is gebouwd op een stijf ladderframe, voor wordt een onafhankelijke wielophanging gemonteerd, achter vinden we een starre as met bladveren. Tractiecontrole en stabiliteitsregeling zijn standaard aanwezig.
Het interieur is 'typisch' Hummer sober uitgevoerd. Leren bekleding en een DVD-entertainment systeem behoren tot de mogelijke opties.
De H3 is vanaf het voorjaar van 2005 verkrijgbaar in de VS. Wanneer de auto naar Europa komt is nog niet bekend.
Plaats een reactie