AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Definitief: Europese Legend
36
In juli lieten wij u al de Amerikaanse Honda Legend zien, nu is het tijd voor de versie die daadwerkelijk bij ons in de showrooms komt te staan. Naast een gewijzigd uiterlijk herbergt de nieuwe Legend ook technische wijzigingen.
De belangrijkste wijziging voor de Europese Legend betreft de motor: er is een nieuwe V6 met een 0,2 liter grotere cilinderinhoud. Het blok heeft zodoende een cilinderinhoud van 3,7 liter. Het maximumkoppel is hierdoor over het gehele toerenbereik hoger. De nieuwe Legend accelereert in 7,1 seconden naar 100 kilometer per uur, wat tweetiende sneller is dan de huidige Legend. Desondanks claimt Honda een lager verbruik.
De grootste uiterlijke wijzigingen zijn aan de voorzijde te vinden: nieuwe koplampen, een andere motorkap en andere voorschermen. Aan de achterzijde valt de nieuwe kofferklep op. De auto staat op 18 inch lichtmetaal.
Om het geluidsniveau zo laag mogelijk te houden, zijn nieuwe soorten isolatiematerialen gebruikt die beter werken en minder wegen. Daarnaast heeft Honda een nieuw systeem ontwikkeld – Active Noise Cancellation (ANC) – dat via het Bose-systeem aan boord van de auto geluiden met een lage frequentie uitschakelt door een 'tegengeluid' te produceren. Een akoestische voorruit completeert de geluidsmaatregelen.
De grootste uiterlijke wijzigingen zijn aan de voorzijde te vinden: nieuwe koplampen, een andere motorkap en andere voorschermen. Aan de achterzijde valt de nieuwe kofferklep op. De auto staat op 18 inch lichtmetaal.
Om het geluidsniveau zo laag mogelijk te houden, zijn nieuwe soorten isolatiematerialen gebruikt die beter werken en minder wegen. Daarnaast heeft Honda een nieuw systeem ontwikkeld – Active Noise Cancellation (ANC) – dat via het Bose-systeem aan boord van de auto geluiden met een lage frequentie uitschakelt door een 'tegengeluid' te produceren. Een akoestische voorruit completeert de geluidsmaatregelen.
Lees ook
Proefrit
Met deze Honda Legend rijd je volstrekt anoniem maar geniet je wel van old skool luxe
Nieuws
De Honda Legend was nog een échte 'Saloon' - Liefhebber Gezocht
Nieuws
Honda Legend Coupé (1994) - Liefhebber Gezocht
Nieuws
Honda Legend (1998) - Facelift Friday
Nieuws