Daihatsu Copen voortaan linksgestuurd
Voor het nieuwe modeljaar maakt de 658 cc viercilinder plaats voor een 1,3-liter motor met 87 pk en een maximaal koppel van 120 Nm. Ook is de krachtbron voorzien van een variabele nokkenas. Deze motor wordt ook in verschillende andere producten van Daihatsu gebruikt, maar is speciaal voor de Copen afgestemd op een sportief rijgedrag.
Een nieuwe intelligente katalysator zorgt ervoor dat de uitstoot tot een minimum beperkt blijft. Voor het gemiddelde verbruik geeft Daihatsu 6,0 liter per 100 km; bij het model met de 658 cc motor is dat 0,4 liter meer. Het uiterlijk van het 3,44 meter lange roadstertje is ook licht gewijzigd. Voortaan is hij voorzien van een achterspoiler, Recaro-sportstoelen en een stuurwiel van Momo.
De rechtsgestuurde Copen komt te koop zodra het nieuwe model bij de importeur wordt afgeleverd. In 2004 werden in totaal 46 exemplaren op kenteken gezet.
Op de IAA in Frankfurt laat Daihatsu naast de vernieuwde Copen ook een speciale ZZ-versie zien van dit model. Het 880 kilo wegende prototype is voorzien van de 1,5-liter viercilinder van 105 pk. Prestaties geeft Daihatsu niet vrij. Door zijn krijghaftige uiterlijk is de Copen 11 centimeter langer geworden en 12,5 breder. Volgens Daihatsu staat ZZ voor 'het onbekende'. Volgens de Nederlandse woordvoerder van Daihatsu is het dan ook niet duidelijk of er wordt gebroed op een productieversie van de snelle Copen.