Dacia Sandero: Logan zonder kont

Dacia Sandero
Dacia SanderoDacia SanderoDacia SanderoDacia SanderoDacia SanderoDacia SanderoDacia SanderoDacia SanderoDacia SanderoDacia Sandero
Na de komst van de Logan, de Logan MCV, de Van en onlangs de Logan Pick-up breidt Dacia haar modellenprogramma nu uit met een hatchback. De nieuwe vijfdeurs Sandero staat op hetzelfde platform als zijn familieleden, maar krijgt wel een heel eigen gezicht.
De nieuwe Dacia Sandero wordt gebouwd in de Dacia-fabriek in het Roemeense Pitesti en profiteert volgens zijn bedenkers van bekende Dacia-eigenschappen als veel binnenruimte, hoge laadcapaciteit en robuuste bouwkwaliteit. Veel eigenschappen van de Sandero kennen we dus al van andere Dacia's, maar de nieuwe hatchback heeft wel degelijk een eigen gezicht. De complete carrosserie is anders dan die van de Logan, en aan de voorkant is de Sandero vooral te herkennen aan zijn wat frivolere koplampen en grille. In vergelijking met de Logan zien we wat meer hoekjes en rondingen, al blijft het ontwerp behoorlijk sober.
Ook wat uitrusting betreft houdt Dacia het sober. Alle versies (behalve de instapper) hebben stuurbekrachtiging en twee airbags, terwijl alleen de duurdere versies voorzien zijn van een in hoogte verstelbare stuurkolom en bestuurdersstoel. ABS is standaard, terwijl ESP en voor het eerst ook een remassistent op de optielijst staan. De Sandero heeft een bagagecapaciteit van minimaal 320 liter, die kan worden uitgebreid tot maar liefst 1.200 liter.
De Sandero (4.02 meter lang en 1.75 meter breed) wordt leverbaar met twee benzinemotoren: een 1.4 met 75 en een 1.6 met 90 pk. Verder staan er twee dieselopties op de prijslijst met 70 en 85 pk, allebei met een cilinderinhoud van 1.500 cc. De diesels stoten slechts 120 gram CO2 per kilometer uit. De Dacia Sandero gaat komende juli in de verkoop en verlaat de fabriek standaard met drie jaar (of 100.000 kilometer) fabrieksgarantie.
Video

PRIVATE LEASE Dacia Sandero

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.