Compacte racer: YES! Roadster

Compacte racer: YES! Roadster
Het Duitse autofabriekje 'Funke und Will AG' toonde op de afgelopen Autosalon van Genève de YES! Roadster en CUP/R.

Het Duitse autofabriekje 'Funke und Will AG' toonde op de afgelopen Autosalon van Genève de YES! Roadster en CUP/R.

De oprichters Herbert Funke en Philipp Will hebben slechts één doel voor ogen gehad bij de ontwikkeling: terug naar de basis. Onnodige elektronische systemen ontbreken dan ook op de Roadster. De YES! Roadster is voorzien van een 1,8-liter viercilinder turbomotor van Volkswagen. Het blok is opgevoerd tot maar liefst 210 kW (286 pk). Het maximum koppel bedraagt 330 Nm. De auto accelereert van 0 naar 100 km/h in slechts 4,2 seconden. De van de Roadster afgeleide YES! CUP/R gaat nog een stapje verder. Daarin is een 250 kW (340 pk) sterke 2,0-liter turbomotor ondergebracht. De CUP/R is vooral bedoeld om mee te gaan racen.

De YES! is extreem licht geconstrueerd, al doet de fabrikant geen opgave van het exacte gewicht. De basis bestaat uit een aluminum space frame. De carrosserie is opgebouwd uit lichte koolstofvezel materialen.

De met de handgebouwde YES! wordt in overleg met de klant volledig op maat gemaakt. De fabriek bezit een voormalige landingsbaan van 3 kilometer lengte, waar de klant zijn auto kan uitproberen.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.