Citroën C5 Break in juni bij de dea

Citroen C5
Citroën heeft zich gehaast om snel na de introductie van de C5 sedan de stationwagenversie te presenteren. De C5 Break zal in juni bij de dealers staan en wordt leverbaar in september.

Citroën heeft zich gehaast om snel na de introductie van de C5 sedan de stationwagenversie te presenteren. De C5 Break zal in juni bij de dealers staan en wordt leverbaar in september.

Al kort na de komst van de C5 sedan, bij Citroën heet zo'n versie overigens Berline, is ook de Break, de stationwagen, voorgesteld aan de pers. Technisch is deze versie precies hetzelfde als de sedan. De extra's van de Break hebben dan ook vooral met ruimte te maken. Door de rechte daklijn hebben achterpassagiers meer hoofdruimte dan in de Berline. Bovendien is de bagageruimte van de Break met een inhoud van 563 liter één van de grootste in zijn klasse. Hij is uitbreidbaar tot 1088 l en als je de zittingen van de achterbank verwijdert en de rugleuningen plat vouwt, is de inhoud maar liefst 1658 l.
Uniek is de variabele laaddrempel, die mogelijk is dank zij de toepassing van het Hydractive III veersysteem. Bij uitgeschakelde motor kan je met een druk op de knop aan de binnenkant van de laadruimte de hoogte van de laaddrempel variëren van 493 mm tot 653 mm. Na het sluiten van de achterklep gaat de laaddrempel automatisch terug naar zijn normale hoogte van 568 mm.
Citroën heeft de stationwagon uitgerust met tal van gebruiksvriendelijke voorzieningen, zoals een afzonderlijk te openen achterruit.
Er zijn drie uitvoeringsniveaus. De Ligne Séduction is er alleen voor de 1.8i 16V. Ligne Prestige is er voor de 1.8, de 2.0-benzinemotoren. De 2.0i 16V kan ook worden geleverd als Exclusive, terwijl de 2.0 HPi diesel en de 3.0i V6 uitsluitend als Exclusive op de markt komen.

(Henny Hemmes)

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.