Citroën C4 nu ook als mild-hybride Hybrid 100

Sneller en zuiniger (maar ook duurder)

citroen c4 duurtest

Citroën breidt de C4-reeks uit met een nieuwe aandrijflijn die luistert naar de naam Hybrid 100. De Citroën C4 Hybrid 100 is een mild-hybride die zijn vermogen via zijn naam weggeeft. AutoWeek kan je voordat Citroën er zelf ruchtbaarheid aan geeft al de prijs melden.

De Citroën C4 is behalve als 136 pk en 156 pk sterke elektrische ë-C4 natuurlijk ook met verbrandingsmotoren leverbaar. Tot op heden waren er 100 pk en 136 pk sterke benzinemodellen met handbak én een mild-hybride C4 van 136 pk met zestraps automaat. Het benzinemodel van 100 pk ruimt nu het veld, ten faveure van de nieuwe Hybrid 100.

De C4 Hybrid 100 heeft net als de C4 Hybrid 136 een mild-hybride aandrijflijn. Ook de Hybrid 100 heeft een zestraps automaat waarin de elektromotor is verwerkt. Deze aandrijflijn hangt moederbedrijf Stellantis niet alleen in de C4, maar ook in de Opel Corsa, Peugeot 208, Lancia Ypsilon, Fiat 600 en Jeep Avenger. In 10,2 seconden snelt de Citroën C4 Hybrid 100 ë-DCS6 vanuit stilstand naar de 100 km/h. Zijn topsnelheid bedraagt 200 km/h. Op de 0-100-sprint is hij zeven tienden van een seconde rapper dan de 100-pk variant met handbak die hij vervangt. Daarnaast ligt zijn topsnelheid hoger (+15 km/h). Het gemiddeld verbruik is vastgesteld op 4,7 l/100 km en ligt o,6 l/100 km lager dan de handgeschakelde variant.

De Citroën C4 Hybrid 100 ë-DCS6 is er vooralsnog enkel in de instaptrim You en kost in die vorm €31.275. Daarmee is hij duurder dan de 100-pk versie met handbak die hij vervangt (€30.825). Mogelijk krijgt de C4 X straks eveneens deze mild-hybride aandrijflijn.

 

PRIVATE LEASE Citroën C4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (40)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.