AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Citroën C-Zero duur betaald
34
Voorzichtig zet de elektrische auto zijn eerste schreden op de Nederlandse markt. Maar wie voorop wil lopen en gauw zo'n auto wil hebben, moet flink in de buidel tasten.
Citroën heeft de volledig elektrische C-Zero aan het programma toegevoegd. Hij staat voor 35.165 euro in de prijslijsten – en dat is ook nog een zonder BPM, die over een EV niet betaald hoeft te worden.
De auto is rechtstreeks afgeleid van de Mitsubishi i-MiEV en is 3,48 meter lang en heeft een wielbasis van 2,55. De elektromotor levert een vermogen van 64 pk en drijft de achterwielen aan. Voor de prik zorgt een 330 volt lithium ion-accu. Binnen dertig minuten kan die tot tachtig procent worden opgeladen bij speciale oplaadpunten. Wie 'm aan de huishoudstekker hangt, moet zes uur geduld hebben.
Citroën geeft een topsnelheid op van 130 km/u en de sprint van 0 naar 100 km/u moet in 15 seconden kunnen. De C-Zero heeft een actieradius van 130 km.
Een andere elektrische auto die in december van dit jaar leverbaar wordt is de Nissan Leaf, die is er vanaf 32.839 euro.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen