AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Chrysler 300C SRT-8 met 425 pk
Volgend voorjaar zal Chrysler op de Amerikaanse markt de ultieme 300C introduceren. De SRT-8-variant heeft 6,1-liter V8 met 425 pk..
Volgend voorjaar zal Chrysler op de Amerikaanse markt de ultieme 300C introduceren. De SRT-8-variant heeft 6,1-liter V8 met 425 pk.
De Chrysler 300C Hemi 5.7 V8 is met 340 pk en een maximum koppel van 525 Nm al geen kinderachtige auto, maar met de nieuwe versie, de SRT-8, doet Chrysler er nog een flinke schep bovenop. De SRT-8 levert een maximum vermogen van 425 pk en heeft een maximum koppel van 610 Nm. Daarmee is de tot 6,1-liter vergrote V8 volgens Chrysler de krachtigste motor die het merk ooit in een serieauto heeft aangeboden. De sprint van 0 naar 100 km/h zou in ongeveer 5 seconden uitgevoerd moeten kunnen worden.
Het vermogen wordt net als bij de andere 300C's via de achterwielen op de weg gebracht. Voor een optimale grip wordt extra breed rubber (voor 245/45; achter 255/45) op 20-inch wielen gemonteerd. Ook het remsysteem is aangepast, de schijven werden zowel voor als achter vergroot met tenminste 15 mm. Verder werd het onderstel aangepast en is de carrosserie 40 mm dichter bij het asfalt gebracht. De gewijzigde voor- en achterbumper moeten voor het onderscheid zorgen met de gewone 300C's.
Het is nog niet duidelijk of de SRT-8 ook naar Europa zal komen, maar we denken dat er een grote kans is. Met die versie zou Chrysler immers kunnen gaan concurreren met de snelle versies (AMG- en M-) van Mercedes en BMW.
De Chrysler 300C Hemi 5.7 V8 is met 340 pk en een maximum koppel van 525 Nm al geen kinderachtige auto, maar met de nieuwe versie, de SRT-8, doet Chrysler er nog een flinke schep bovenop. De SRT-8 levert een maximum vermogen van 425 pk en heeft een maximum koppel van 610 Nm. Daarmee is de tot 6,1-liter vergrote V8 volgens Chrysler de krachtigste motor die het merk ooit in een serieauto heeft aangeboden. De sprint van 0 naar 100 km/h zou in ongeveer 5 seconden uitgevoerd moeten kunnen worden.
Het vermogen wordt net als bij de andere 300C's via de achterwielen op de weg gebracht. Voor een optimale grip wordt extra breed rubber (voor 245/45; achter 255/45) op 20-inch wielen gemonteerd. Ook het remsysteem is aangepast, de schijven werden zowel voor als achter vergroot met tenminste 15 mm. Verder werd het onderstel aangepast en is de carrosserie 40 mm dichter bij het asfalt gebracht. De gewijzigde voor- en achterbumper moeten voor het onderscheid zorgen met de gewone 300C's.
Het is nog niet duidelijk of de SRT-8 ook naar Europa zal komen, maar we denken dat er een grote kans is. Met die versie zou Chrysler immers kunnen gaan concurreren met de snelle versies (AMG- en M-) van Mercedes en BMW.
Plaats een reactie