AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Cenntro Motors Kombi: net echt
28
Dit retro-pick-upje is geen Volkswagen T1 en ook geen omgebouwde Subaru Sambar. Feitelijk is het niet eens een auto, maar de elektrische stadsbesteller Cenntro Motors Kombi.
Het Amerikaanse Cenntro Motors brengt met de Kombi een elektrisch bestellertje dat met z'n topsnelheid van 50 km/h buiten de stad niets te zoeken heeft. Voordeel van de lage top is wel dat de actieradius relatief lang is: met een accucapaciteit van slechts 6,8 kWh komt het ding 80 km ver. Opladen duurt naar verwachting ongeveer zes uur.
De Kombi is dus vooral geschikt voor gebruik op bijvoorbeeld vakantieparken. Daar zal het tweezittertje flink de aandacht trekken met z'n overduidelijk op de Volkswagen T1 geïnspireerde design. Naast de pick-up versie met de naam Green Space komt er ook een dichte variant, de City. In het tweede kwartaal van 2014 verschijnt Cenntro Motors' Kombi op de Amerikaanse markt.
Lees ook
Praktijkervaring
Praktijkervaring Volkswagen ID7: ID-topmodel kan het wel
Achtergrond
De missie van de Mini Aceman is gelijk aan die van de Paceman
Achtergrond
Deze auto's waren vrij gewoon, maar hadden wel een adellijke naam
Reportage
Lamborghini Revuelto vs. Murciélago LP640 - Waarom de nieuwe sneller is maar de oude leuker
Verkeer & Infrastructuur