Cayenne GTS: 405 pk zonder turbo

Porsche Cayenne GTS
Er kan nog best een versie bij tussen de Cayenne S en de Turbo, moeten ze bij Porsche gedacht hebben. Op de IAA staat de Cayenne GTS, met een gekietelde 4.8 V8 die het tot 405 pk schopt.
De direct ingespoten 4.8 levert in de Cayenne S 385 pk, in de GTS biedt hij 20 pk meer. Het koppel blijft hetzelfde met 500 Nm bij 3.500 toeren. Wel is de handgeschakelde zesbak aangepast. Maar de GTS is op nog meer punten verbeterd. Hij hangt 24 mm dichter bij het asfalt en ook het onderstel is veranderd. Voor het eerst wordt in een Cayenne de actieve demping gecombineerd met stalen veren, een combinatie die eerst alleen aan de Cayman en de 911 was voorbehouden. De Cayenne GTS sprint in 6,1 seconden van 0 naar 100 km/h. Ook het interieur verschilt met dat van de gewone S. De GTS heeft 12 voudig verstelbare sportstoelen, leer en alcantara voeren de boventoon. Het front van de GTS lijkt op dat van de Turbo en ook de achterzijde vertoont overeenkomsten met de kont van de allersnelste Cayenne. De wielkasten staan 14 mm verder naar buiten en bieden plek aan 21 inch wielen met banden in de maat 295/35. Om het exlcusieve karakter van de GTS te benadrukken komen er twee kleuren beschikbaar, GTS rood en goudmetallic. In februari 2008 worden de eerste exemplaren afgeleverd, in Duitsland bedraagt de prijs 76.725 euro, reken in Nederland op minstens een ton.
Video

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.