Cadillac bereidt Europees offensief voor

Amerikaans premiummerk geeft moed niet op

Cadillac CT6
Cadillac moet en zal slagen op de Europese markt. Daarom bereidt het merk een nieuw offensief voor om de harten van de premiumkopers op ons continent te winnen.

Dan Ammann, President van General Motors, vertelt Autocar dat Cadillac in Europa alsnog voet aan de grond moet krijgen met 'exceptionele service' en nieuwe modellen.

Daaronder valt de recent onthulde CT6 (een concurrent voor de 7-serie), maar ook komt er een vlaggenschip in het Cadillac-gamma dat nog boven die auto gepositioneerd wordt. Ook zou er een nog sterkere versie van de al behoorlijk extreme CTS-V komen.

Daarnaast wil het luxemerk ook rechtsgestuurde auto's bouwen en meer dieselmotoren introduceren, om dan met name ook Engelse klanten voor zich te winnen.

Cadillac heeft in Europa nog een lange weg te gaan: vorig jaar verkocht het merk op ons hele continent slechts 382 auto's. In 2010 was het Europese marktaandeel nog 0,01%, sindsdien is het elk jaar afgerond op 0,00% blijven steken.

Lezersreacties (53)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.