Buick Envision Plus: Envision met een maatje meer
Nu al zevenzitter
Buick heeft de in China geproduceerde Envision uitgerekt. De langere Envision heet Envision Plus en heeft niet alleen een langere carrosserie dan het origineel, maar ook een grotere wielbasis.
Buick stelde medio vorig jaar de nieuwe Envision aan de wereld voor, een 4,66 meter lange SUV die door de joint-venture SAIC-GM in China wordt geproduceerd maar die ook in de Verenigde Staten wordt geleverd. Die Envision, een concurrent van auto's als de Nissan Murano, krijgt een grotere broer: de Envision Plus.
Die is met zijn lengte van 4,85 meter 19 centimeter langer dan de reguliere Envision en heeft met zijn wielbasis van 2,83 meter ook nog eens bijna 5,5 centimeter extra tussen de voor- en achteras. Die extra centimeters maken de komst van een derde zitrij mogelijk. Het is dan ook een zevenzitter. De voorkant van de langere Envision is identiek aan die van zijn kleinere broer, maar dat geldt niet voor de achterkant. Niet alleen heeft de Buick Envision Plus eigen achterlichten die met een chroomstrip met elkaar verbonden zijn, ook de complete achterklep en achterbumper zijn specifiek voor dit model.
De Envision Plus komt in China op de markt met een geblazen 2.0, een viercilinder van de Ecotec-motorenfamilie die is gekoppeld aan een negentraps automaat. De 237 pk en 350 Nm sterke 2.0 is gekoppeld aan een 48 volt mild-hybride systeem. In China wordt de Envision Plus naast de Envision S verkocht. De Envision S heetie in de Verenigde Staten simpelweg Envision. Naast de Envision S verkoopt Buick in China namelijk de vorige generatie Envision simpelweg als Envision. Buick laat vooralsnog alleen een luxueus uitgevoerde en rijkelijk met chroomwerk volgehangen Avenir-versie zien. Die Envision Plus Avenir staat onder meer op 20-inch lichtmetaal en heeft onder meer matrix-ledkoplampen. Naar Europa komt de Buick Envision Plus uiteraard niet.